Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste vrengpedal-kjøp til under tusenlappen?


MrHåvar

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det er jo så gøy! :(

Enig! :) Vrengpedaler er gøy og det er ikke alltid ampen gir det man trenger.

Jeg har mest billigpedaler, og på brettet mitt nå har jeg altså en Musikding "der Screamer" (TS808/9 klone), en Joyo Ultimate Drive og en MXR Fullbore Metal. "For sikkerhets skyld" har jeg også en clean boost i forkant for litt svake pickups/solomodus, en moddet Musikding "das Lineal" (EHX LPB-1 klone, modifisert til mer moderat boost for å få den renere).

Jeg liker lydkvalitetsmessig best å spille gjennom ampens vreng, men bruker looper med rytme en del når jeg øver, og da er det enklest å kjøre ampen clean.

Jeg har også en Behringer Warp Distortion, men den står ikke i brettet fordi den har en viss egenstøy. På ønskelista står en Muff av noe slag... Blir nok et DIY prosjekt en dag, det.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vell eid et titals vreng/OD-pedaler fra Boss og i tillegg mye fra andre merker gjennom tidene.

Det er absolutt gøy å prøve med nye vrengpedaler. Har alltid 3-4-5 vrengpedaler liggende i skuffen og tar dem frem en gang i blant for å leke litt rundt med sounden. Når jeg spilte mye live, så merket jeg at hver pedal egnet seg godt til en spesiell type amp, sound ol.

So imo så er det alltid kjekt å ha flere vrengpedaler å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark Matter distortion er helt syk, prøvd den før! La meg stille spørsmålet annerledes: Hvis du skulle kjøpt en vrengpedal, til rundt 1000kr, hvilken ville du da ha valgt?

Det er jo et annet spørsmål med et helt annet sett av kandidater. Pedaler fra 0-1000 kr vs 500-1500 kr (eller noe slikt)?

Jeg synes alltid det er sært når man spør om produktråd å fokusere på pris som det viktigste valgkriteriet. Det er som regel mange behov og preferanser som bestemmer hva som er "best", og jeg savner ofte mye mer om det. Heldigvis har man litt mer å gå på i denne tråden, for jeg går ut fra at følgende gjelder, selv om prisen har endret seg:

Per dags dato spiller jeg på Vox AC30CCH, altså hodeversjonen. Jeg har tenkt i de baner at jeg kanskje skulle gå for en DS-1, eller kanskje en Big Muff? Hva er dine forslag?

Jeg ser etter en allsidig pedal, en som kan stramme opp lyden litt, og kunne gå over til rumlende gain, tenk en turboversjon av Biffy Clyro. (Kanskje også litt inn i chugchug, men det er vel ikke mange pedaler som klarer det...)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt, godt sagt :) Som du sier, er det to forskjellige spektre: Det er svært mange pedaler som koster kun noen hundre kroner over 1000-lappen, som gjør det enklere å foreslå om man ikke er helt låst til at trådstarter SKAL innenfor en prisramme, noe som sjelden ender godt når det er snakk om pedaler. Dessuten kan det hende at mange vegrer seg for å foreslå fordi de ikke kjenner ampen jeg bruker, dermed har man enda færre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av demoene som har imponert meg mest i det siste er Okko Diablo Overdrive+, men den runder vel 2000,-, så den blir vel litt i overkant. MEN den virker veldig allsidig! Er noen fine demoer av den på youtube.

Gregsguitars bruker den bl.a.

Denne demoen er også god:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått mer og mer bort ifra effektpedaler, men hvis jeg skal foreslå en så blir det bluesdriver, men den er kanskje litt utenfor hva du forventer av en vrengepedal.

jeg er enig med karen i videon..den er mitt beste pedalkjøp noensinne. Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.