Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Squier Classic Vibe 60's Stratocaster


Nameless

Anbefalte innlegg

Helluu igjen.

I dag ramlet det en Stratocaster i posten. Og skal dekke "classic strat" plassen i samlingen. Etter mye tanke så ble valget en Squier Classic Vibe, siden jeg har hørt mye bra om denne serien til squier, samt pris. Takk for tipset dere som kom med innspill og erfaringer med CV :)

Nok en gang, beklager det faktum at jeg ikke har et kamera tilgjengelig, bortsett fra mobilen :P

Betalte 2000,- kronasjer for denne. Mer eller mindre så godt som ny.

post-6377-0-63595700-1351617183_thumb.jp

post-6377-0-64742900-1351617219_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått feelinga med gitaren, jeg lurer på en slik sjøl.

Det skal sies at jeg ikke har veldig mye spilletid på mange forskjellige stratocastere.

Men jeg har forøvrig fått feelinga av den nå. Det inntrykket jeg som ikke er en "stratmann" i utgangspunktet er at det er en helt konge substitutt for meg som vil ha en classic strat i samlinga. Den føles ikke ut som en budsjett gitar what so ever. Lyden er det ikke veldig mye å sette fingeren på, den låter antageligvis ikke 100% som en "skikkelig" stratocaster, uten å si noe altfor sikkert. Men helt klart bra nok for meg som antageligvis bare skal bruke den i ny og ne til ting jeg vil skal høres litt mer classic "strat" ut. Den ser også ganske bra ut, ingen tydelige typiske billiggitar skavanker.

Til prisen, så er det helt klart for meg som ikke er stratmann i utgangspunktet en soleklar konge strat - Et anbefalt kjøp, helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Da har Fuzz-mullaens Squier CV60 havna hos meg, og jeg har gitt den en aldri så liten liten ansiktsløftning. Hadde et plekterbrett fra Guitarfetish og et sett Fender CS '54 pickuper liggende samt et sett med CBS-pots og Switchcraft-bryter og en Mojotone Vitamin T kondensator. Det ga en varmere og mer tidsriktig lyd fra gitaren, synes den var litt steril fra før. Fant også ut at tremoloen var svært vanskelig å balansere, og grunnen til det var elendige tremfjører. Etter å ha bytta til fjører av høyere kvalitet samt polert spora i oversadelen litt holder den seg fint stemt. Er veldig imponert over kvaliteten i denne gitaren, det skal vel nesten ikke være mulig å lage såpass bra gitar til en så billig penge. Har ingenting å utsette på byggekvaliteten, og halsen er rett og slett deilig.

Originalpickupene var slett ikke verst med rein, bluesete lyd, de blei transplantert over til en japsestrat med mahognykropp fra 70-tallet som likte de enda bedre enn Squieren. Klarte å dra litt mer bluesdirt ut av pickupene med en 500K volumpot kombinert med 250K tonepotter uten at de blei for skjærende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.