Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greni-sound med Boss GT-10


oyztein

Anbefalte innlegg

Hei, alle folk. Jeg har et pedalbrett (Boss GT-10) og lurer fælt på hvordan jeg skal få til en Greni-aktid lyd (Bigbang).

Om det er noen patches herfra (http://guitarpatches.com/patches.php?unit=gt10) som kan brukes som grunnlag, hadde jo det vært fint.

Skulle det ha noe å si har jeg en Telecaster-etterligning (Squier 50's)

Tusen takk for alle eventuelle svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt bruker Greni gamle gode gitarer i veldig gamle og veldig gode amper. Vet han bruker en gammel Vox ac15 ganske mye, og såg han brukte en Atomic space tone fra swartamps eller noe sånt i anledning tv-aksjonen 2011. Jeg tenker du kommer langt med noe Ac15 greier til å begynne med, og ellers går det jo mye i telecaster og stratter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ez-tone til å finne ut av ting, så kan du finjustere etterpå. EZ tone har 2 knotter du styrer det via, så bruker du hjulet og resten til å velge å vrake. Burde finne noe som passer der. Har brukt gt10 ute jeg, og kun ez tone. Så enkelt som mulig.. Greni har vel heller ikke noe fast lyd, annet enn at han bruker gammelt overpriset "ræl" stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.