Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage egen akkert ?


marnord

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring med å lage egen akustisk gitar ? alt fra hav du burde kjøpe av treverk , Lim, lakk, konstruksjon, produksjon osv..

Er det billigere / dyrere enn å kjøpe ny ?

kanskje det er en vanskelig oppgave ?

jeg har ikke tenkt meg på oppgaven, men kanskje en gang.. lurer bare på om det er mulig, eller om det er smartest å få en custom fra proffe ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve et byggesett? StewMac har en dreadnought og en tripple-O i litt forskjellige varianter mht feste av hals og materialer i sider og bunn. Jeg bygde en tripple-O for noen år siden og ble veldig imponert over kvaliteten. Jeg lagde en tråd om dette: http://forum.gitarno...r-fra-stewmac/

Med litt sløyderfaringer og et minimum av utstyr er det ikke så vanskelig å bygge et sånt byggesett. Det vanskeligste er kanskje å få plass kantlister (bindings) - det må freses spor til disse.

Selvbygging er vel ikke noe man først og fremst gjør for å spare penger, men hvis man får til et slikt byggesett får man en gitar som kan sammenliknes med ganske dyre instrumenter. Og så har man jo gleden av å ha gjort jobben sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel ikke si at å bygge egne gitarer er noe man direkte sparer penger på, med mindre man blir dyktig og kan fordele utgiftene til verktøy / utstyr / materialer på flere gitarer. Hvis du bare skal bygge en enkelt gitar blir sluttprisen ofte overraskende høy, og kvaliteten/spillbarheten bare sånn passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.