Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD: Epiphone EB-3


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

hei folkens!

Da har jeg kjøpt min første bass. Har vurdert både P-Bass, jazz, Thunderbird ++ men til slutt fant jeg Epiphone EB-3og ble frelst. Fant den ikke hos noen Norsk butikk (kun EB-0 som er short scale versjonen), så da bestilte jeg fra Thomann.

Mulig jeg er sær, men jeg synes disse bassene er steika tøffe jeg:)

Denne bassen låter knall! Den presterer alt fra superblytungt når jeg bruker neck pickup mens bridge pickupen bringer den ut i Jazz-bass land. Klar og definert tone. Har ingenting å utsette på finishen i seg selv, men jeg måtte stramme etter en mutter på pickup velgeren da denne løsnet med en gang....litt typisk Epiphone? Må vel forvente dette på en bass på stramt budsjett. Resten har så lang fungert upåklagelig. Bassen er blytung + Ganske "neck heavy", men det siste her er jo ganske typisk for SG modeller.

Bassen er veldig lettspillt og var satt opp veldig bra, ingenting å utsette. Halsen kan vel minne litt om Jazz bass slik jeg kan huske. Den er uansett ikke like tykk som på P-bass.

Alt i alt så synes jeg dette er et bra kjøp sett i lys av prisen. Kom på 2300,- etter at mva var betalt. Kan ikke klage på Thomann, bra nettbutikk, effektiv service.

Tror jaggu jeg beholder denne jeg! :)

post-8728-0-43251100-1351101110_thumb.jp post-8728-0-51838500-1351101208_thumb.jp post-8728-0-94382600-1351101228_thumb.jppost-8728-0-73337100-1351101244_thumb.jp

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Nå er mine meninger om lyd sterkt prega av at jeg er gitarist. Hadde på ingen måte store forventninger til pickupene, da Epiphone gitarene jeg har prøvd har hatt elendige pckuper. Dette er gjort til skamme. Neck pickupen har en veldig tung basslyd, men den blir ikke "muddy". Får klare definerte toner, og den er på en måte ganske "snappy" (Vanskelig å beskrive lyd på et forum, men håper du skjønner:) Mulig jeg kunne fått enda bedre lyd med en pickup av høy kvalitet, men den klarer seg forelpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er bare meg, men hadde det ikke vært naturlig å spørre på 4Sound i Trondheim om de kunne skaffe bassen og til hvilken pris? EB-0 koster 13-1400, hadde ikke forundret meg om du hadde spart penger på å kjøpe EB-3 her til lands..

Nettsidene til 4Sound er svært mangelfulle.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.