Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2013: Explorer-bygg (26.10.2012: Totalt trainwreck, prosjektet i fare)


Anbefalte innlegg

Okay, så da tror jeg at jeg har landet på hva jeg vil gjøre neste år. Jeg er stor fan av Explorere, og vil gjerne ha en som er litt unik.

Specs:

Kropp: Mahogny, uten plekterbrett

Hals: Mahogny og ibenholt, inlays ikke avgjort enda

Lakk/farge:

Tanken er å ha den hvit. Det store spørsmålet er om jeg skal begi meg ut på å lakkere den selv for en mye mindre kostnad, men med betraktelig høyere risiko for katastrofe, eller bestille både kropp og hals matchet lakkert fra Warmoth. Egentlig burde jeg gi meg selv en hakket større utfordring denne gangen, siden dette ikke er min første gitar, men man vil jo gjerne ha et godt resultat.

På denne siden av året vil det være for kaldt til å gjennomføre noen lakkeringstester på kroppen jeg har liggende, så jeg får heller ikke testet mine lakkeringsevner før det for sent (det tar opp til tre måneder å få laget deler fra Warmoth).

Inlays:

Jeg vil gjerne ha noe annet enn prikker og noe mer livat enn blankt. De aktuelle er omtrentlig:

post-10219-0-49822000-1351062425_thumb.p

post-10219-0-44459600-1351062432_thumb.p

post-10219-0-88336400-1351062442_thumb.p

Veldig åpen for forslag og innspill her :)

HW/Pickups:

- Grover Mini-rotomatic tunere er vel mest aktuelt, så de ikke blir for dominerende

- Pickups regner jeg blir noe fra Seymour Duncan, eventuelt ser Railhammer interessant ut: http://www.stewmac.c...ml?tab=Pictures

- Øvrig HW blir relativt standard

Trenger også navneforslag :D Fjorårets er navngitt Heilycaster, denne burde kanskje få et navn i samme gate.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hexplorer?

Du kan jo også vurdere en fin hals uten noe som helst inlays, eller ett inlay på 12 bånd. Har det på ATXn min, og ebony ser ganske så bra ut "nakent"

Noe lignendes:

http://i155.photobucket.com/albums/s315/dangerdog666/00000DEC12/DSC_0166-1.jpg

Men skjønner hvis det kan se litt nakent ut på en gitar uten noe form for binding etc.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hexplorer kan funke, det er vel et navn som har slått meg.

Angående inlays liker jeg også uten, men siden Heilycasteren mangler inlays tenkte jeg at det kunne være passende med noe litt annet nå. Eventuelt har man jo skull and bones, et kors, etc av type inlays som er overkill å ha over hele gripebrettet, men kult i 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/BuilderRedirect.aspx?i=14

In response to Gibson’s legal demands over trademark infringements, Warmoth is no longer able to build new product for this precise body shape. However, there may be existing product available from our In Stock Showcase that will satisfy your needs – until they are all gone. New, similar but non infringing, bodies will be available in the coming months. We beg your understanding and apologies for any inconvenience this might cause.

Fuck Gibson. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.