Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals, dårlig kvalitet


wiz

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg enda en shorty gitar (reisegitar), denne gang fra et "anerkjent merke", Höfner. Er slett ikke fornøyd med den, holder stemmingen dårlig, vanskelig å få ren i de dypeste båndene. Har forsøkt å stramme til stemmeskruene så de går tregere, men ser ikke ut for å hjelpe noe særlig.

Har sittet med en stålvinkel for å sjekke gjevnheten på bånd og hals, og det virker ikke bra (om da man kan gjøre det på denne måten). At noen bånd er for høye eller lave er så, men når man "sikter" langs gripebrettet så virker det jo og som den buler litt (synsbedreg?), som en U, der den er halsen ligger lavest ca. midt på.

Er dette normalt eller har jeg blitt lurt (ny gitar). Vel, nå er jo dette en gitar i prisklasse på i overkant av 2000kr, men dog. Kanskje enda en dum investering?

Har også sjekket andre gitarer med vinkelen, men med noe bedre resultat.

wiz

post-12329-0-37234500-1350685078_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om den trenger et oppsett med trussrodjustering i første omgang. Stemmeproblemer og intonasjonsproblemer er i 90% av tilfellene relatert til for høy og dårlig skåret oversadel, så dette er også noe å ta tak i. Dårlig oppsett fra fabrikk og dårlig oversadel er nesten et kjennetegn for rimelige gitarer, har hatt samme problem på mine Squier og Epier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.