Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase 6, får ikke lyd fra trommespor


davidsen

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke for alt i verden å få lyd når jeg lager et trommespor i Cubase. Jeg velger Project -> Add Track -> MIDI... , klikker Add track.

Mapper den opp mot GM Map, som er drum map

Plotter inn noen slag, null lyd, til tross for at meteret på kanalen indikerer at det kommer lyd

Dette funker når jeg gjør akkurat det samme i min gamle Cubase 4 på samme datamaskin

post-861-0-23457000-1350592740_thumb.jpg

Noen som kan bistå?

Jeg får forøvrig denne feilmeldingen opp i cubase 6 når jeg åpner det prosjektet som funka i cubase 4 :

post-861-0-49923300-1350593622_thumb.jpg

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel vært på tykkere is, men GM map vil jeg tro er "General Midi" drum map. Det går på en standard som foreller noe om hvilken tromme som svarer på hvilken tone. Det er ikke en synth. Det du har koblet opp, forventer at du kobler til en trommemaskin, enten som hardware, eller som et VST- instrument.

Jeg har ikke Cubase 6, men er sikker på at det følger med et tromme-vst-instrument der. Du må inn på VST instruments, laste inn trommemaskinen og koble den til sporet du jobber med. Det du ser på meteret, er sporet som sender avgårde data Problemet ditt er trolig at det er ikke noe instrument som mottar det.

Etter et kjapt søk, kan det virke som at det vestinstrumentet som følger med Cubase6, er Groove agent one. Ellers har trommemaskinen hett LM7 i mange år. Jeg har ikke CB6, bare 5, og kan ikke sjekke. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg har ikke Cubase 6, og har bare brukt EZ- drummer, men siden du får lyd her, er det en detalj du har oversett. Du er nok på rett spor, og skal jeg ta en vill tipp, er det mappingen som ikke stemmer. Jeg må innrømme at jeg ikke aner hvilken drum- mapping dette instrumentet bruker. Sendes dataene til toner der det ikke er noe lyd, blir det jo heller ikke noe lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.