Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alive After All


ErlendB

Anbefalte innlegg

En låt jeg tok opp i dag etter skola. Hovedriffet som blir brukt i introen er nesten litt sånn 80s-aktig. Er jævlig fornøyd med instrumentalpartiet fra 2:49 etter soloen. Er mye snadder der!

Utstyr:

EBMM JP6 BFR

Native Instruments' gratis-synth

Reaper

EZdrummer

Guitar Rig 5

http://soundcloud.com/buflod/alive-after-all-needs-vocals

Enjoy og gi tilbakemelding!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare dritfett - som alltid :-)

Fikk litt Paul Gilbert vibber av hovedriffet, og det er aldri negativt!

Instrumentalbiten var veldig tøff - den ene breaken med cymbalslaget fikk meg til å tenke på ACOS(DT). Soloen var flawless.

Du må snart få lagd deg ei plate mann - jeg kjøper den tvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner virkelig å få god lyd på det du lager! Her er det litt mer luft og litt mer sprut enn det du hadde for en tid tilbake, og du er litt mer gjerrig med ideene dine. Her er det faktisk plass til litt vokal her og der.. :)

Ut over det- jeg er aldeles målløs. Du fortjener et større publkum for musikken din. Helt alvorlig.

Det gjelder i og for seg mange musikere, men det gjelder deg, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare dritfett - som alltid :-)

Fikk litt Paul Gilbert vibber av hovedriffet, og det er aldri negativt!

Instrumentalbiten var veldig tøff - den ene breaken med cymbalslaget fikk meg til å tenke på ACOS(DT). Soloen var flawless.

Du må snart få lagd deg ei plate mann - jeg kjøper den tvert :-)

Tusen takk! Paul Gilbert var ikke så mye i tankene på det riffet, men på den første soloen så hadde jeg det! Det var egentlig ingenting som var i tankene da jeg lagde riffet. Lagde bare noe cheesy og testa med en synth over. Takk uansett!

Du begynner virkelig å få god lyd på det du lager! Her er det litt mer luft og litt mer sprut enn det du hadde for en tid tilbake, og du er litt mer gjerrig med ideene dine. Her er det faktisk plass til litt vokal her og der.. :)

Ut over det- jeg er aldeles målløs. Du fortjener et større publkum for musikken din. Helt alvorlig.

Det gjelder i og for seg mange musikere, men det gjelder deg, også.

Takk for kommentar som vanlig, Castor! Uheldigvis er det ikke så mange som liker den "gamle" proggen lenger... Plass til vokaler er det. Må bare få en vokalist! Takk!

Kudos til deg for fantastisk kreativitet! Sinnsykt mye kult her! Spillinga kan man vel ikke si så mye på, nydelig som vanlig! Du er på et høyt nivå altså! :-)

Tusen hjertelig takk!

Wow. Syntes Castor har oppsummert det jeg sjøl tenker. Dette er fett. Du må få gitt det ut, og jeg tar gjerne et signert eksemplar. Dritbra !!

Det er hyggelig å høre! Om jeg får tak i en vokalist så er det snart en plate klar!

Sånn bare for å informere så begynte jeg på denne låta i 15-16-tiden i dag og var ferdig rundt 22!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mektig imponert erlend! Jeg liker ikke engang denne stilen, men dette var så fengende og flott at jeg måtte sette på repeat.

Jeg skal si noe av det jeg er mest glad for i spillinga di er at du har meget fine notevalg, føles som om hver eneste note er vel gjennomtenkt. Dessuten har du et solospill som jeg synes er fenomenalt. Liker at du bruker über-shreddinga som en effekt istedetfor hoveddelen av soloen.

Utover det må jeg henge meg på Castor, du er en alt for god gitarist, og en absolutt for god låtskriver til å sitte på soverommet, jeg håper at du finner musikere som deler din musikksmak, for din musikk fortjener å bli hørt av flere.

Spørsmål dog, skriver du egne tekster til dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mektig imponert erlend! Jeg liker ikke engang denne stilen, men dette var så fengende og flott at jeg måtte sette på repeat.

Jeg skal si noe av det jeg er mest glad for i spillinga di er at du har meget fine notevalg, føles som om hver eneste note er vel gjennomtenkt. Dessuten har du et solospill som jeg synes er fenomenalt. Liker at du bruker über-shreddinga som en effekt istedetfor hoveddelen av soloen.

Utover det må jeg henge meg på Castor, du er en alt for god gitarist, og en absolutt for god låtskriver til å sitte på soverommet, jeg håper at du finner musikere som deler din musikksmak, for din musikk fortjener å bli hørt av flere.

Spørsmål dog, skriver du egne tekster til dette også?

Takk for kjempekommentar!

Jeg prøver å skrive tekster innimellom, men jeg er ikke noe spesielt god på det. Har muligens funnet en vokalist i statene som er keen på å legge på litt vokaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.