Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

sanger som et band kan spille.


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

Alle som liker Metallica er absolutt ikke nybegynnere. Men faktum er at det de fleste hører mest på når de begynner å spille gitar er Metallica.

Hvem er det som ikke har lært Nothing Else Matters som første sang? Få.

Jeg likte Metallica da jeg begynte å spille gitar, men liker dem ikke nå mer, selv om de har et par bra riff.

Konklusjon: Ikke alle som hører på Metallica er nybegynnere, men mange er det. :wink:

Jeg nølte ikke med å ta opp bassen etter å ha sett Newsted live (på video, stunning cunts). men holder fortsatt grepet på metallica.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye ot:

Jeg oppdaget først Metallica for 2.5 år siden, som 16 åring,

før det var det mer helt normal kommers musikk og numetal jeg hørte på.

Hele musikksmaken forandret seg når jeg fant ut hva Metallica var, som alle andre hadde jeg hørt Nothing Else Matters på MTV, men jeg visste jo egentlig ikke hva Metallica VAR. Så, etter å ha fått en grundig introduksjon fra en eldre kamerat var jeg frelst.

Og etter å ha sett på Live Shit og Cunning Stunts-DVD'ene hva Newsted klarte å skvise ut av bassen, fant jeg ut at jeg også ville spille det.

Så en kan si at Metallica var det som fikk meg startet som både grundig musikkelsker, hardcore fan, og også som bassist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som liker Metallica er absolutt ikke nybegynnere. Men faktum er at det de fleste hører mest på når de begynner å spille gitar er Metallica.

Hvem er det som ikke har lært Nothing Else Matters som første sang? Få.

Jeg likte Metallica da jeg begynte å spille gitar, men liker dem ikke nå mer, selv om de har et par bra riff.

Konklusjon: Ikke alle som hører på Metallica er nybegynnere, men mange er det. :wink:

Hvem er det som har lært Nothing Else Matters for første gang? Mange. Blir det vell. Det er ikke få her i verden som ikke lærte den først. Det skal jeg love deg, hehe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke så mange som lærte den som første sang, men mange jeg kjenner kan kun én sang på gitar, og det er starten på NEM :P

Uansett tror jeg det er mange gitarister (som vokste opp på 90tallet) som lærte NEM som en av de første sangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica. Sånn passe vanskelig, og sørger for at man blir vant til å øve skikkelig. Dessuten er det dritfett når det endelig 'klikker'.

Når Metallica ikke lenger er vanskelig, går man over til Dream Theater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica. Sånn passe vanskelig, og sørger for at man blir vant til å øve skikkelig. Dessuten er det dritfett når det endelig 'klikker'.  

Når Metallica ikke lenger er vanskelig, går man over til Dream Theater. :)

ELLER man kan gå over til Pantera... Eller Slayer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica. Sånn passe vanskelig, og sørger for at man blir vant til å øve skikkelig. Dessuten er det dritfett når det endelig 'klikker'.  

Når Metallica ikke lenger er vanskelig, går man over til Dream Theater. :)

ELLER man kan gå over til Pantera... Eller Slayer...

Jo, slik var det visst med mitt band. Metallica - biiiiittelitt Pantera - Dream Theater ( - Symphony X :mrgreen: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg har spilt i 2 år, spiller i band (en av to kreative hjerner ja, skriver litt sanger for bandet for tida) og har for ikke lenge sida begynt å øve hardt på vanskeligere soloer av nettopp metallica... F.eks Master of puppets (starten av den raske soloen).. Klarer den på 180 BPM (sangen går i 220)..

Er jeg fortsatt nybegynner, eller kan jeg anse meg som.. det som ligger imellom nybegynner og viderekommen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica. Sånn passe vanskelig, og sørger for at man blir vant til å øve skikkelig. Dessuten er det dritfett når det endelig 'klikker'.  

Når Metallica ikke lenger er vanskelig, går man over til Dream Theater. :)

hehe.. dream theater.. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica. Sånn passe vanskelig, og sørger for at man blir vant til å øve skikkelig. Dessuten er det dritfett når det endelig 'klikker'.  

Når Metallica ikke lenger er vanskelig, går man over til Dream Theater. :)

hehe.. dream theater.. lykke til

Det finnes mye vanskeligere materiale. Med mye øving skulle det ikke være problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Metallica. Sånn passe vanskelig, og sørger for at man blir vant til å øve skikkelig. Dessuten er det dritfett når det endelig 'klikker'.  

Når Metallica ikke lenger er vanskelig, går man over til Dream Theater. :)

hehe.. dream theater.. lykke til

Det finnes mye vanskeligere materiale. Med mye øving skulle det ikke være problematisk.

true.. men med tanke på at de gutta har gått på en av de beste musikkskolene i amerika,(et par år), så er det vel greit å begynne med noe enkelt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.