Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kina gitarer online ... morsomt å studere ... men farlig å kjøpe?


koda

Anbefalte innlegg

Bruker du klær?

Ta dere sammen, det finnes en verden bak vår, hvor barn og unge forspiller utdanning og ofte helse, bor 11 på hvert rum og jobber 14 timers skift....for at vår velferd skal fungere.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere sammen, det finnes en verden bak vår, hvor barn og unge forspiller utdanning og ofte helse, bor 11 på hvert rum og jobber 14 timers skift....for at vår velferd skal fungere.......

Det var vel strengt tatt poenget mitt. Jeg tviler på at noen her inne, i en eller annen form, ikke drar goder av slik virksomhet. Gjerne ubevisst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bra nå, selv om jeg faktisk skjønner reaksjonene. Her snakker man vel kanskje ikke fakultet, men pensum fra 4-7. klasse på barnetrinnet som det reageres mot.

Trådstarter, det det antydes her, er i stor grad at din skrivemåte avviker i så stor grad fra rettskriving og vanlig setningsoppbygging at det blir vanskelig å få med seg hva du mener. Forsøk å lese gjennom det du har skrevet høyt for deg selv, og se om det er enkelt å uttale, og greit å forstå. Det er eksempelvis stor forskjell på "brød skiver" og brødskiver", "barne arbeid" og "barnearbeid".

Det kan det jo være grunner til at du skriver slik.

Dette er en moderatorpost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinakopier engasjerer ennå ser jeg, og det er jo bra. Som en forumitt tidligere sa så har heller ikke jeg så mye imot Kinaræl så lenge de ikke selger det som original Gibson. Gibson (og dets like) holder, surprise, en noe høyere kvalitet, og prisen er selvfølgelig deretter.

Gibson ja.... Jeg har hatt ymse erfaringer med Gibson de senere år, men fikk litt å tenke på for noen dager siden. Jeg har vært på ferie, og på lørdag var jeg innom Gjøvik Musikk. De hadde fått inn et noen 2013 modeller, og det virker som om Gibson går i riktig retning igjen. Fy f..., prøvde så vidt et par-tre gitarer, og de holdt riktig vekt (rundt 4 kg tenker jeg, butikkansatt antydet Swiss Cheese), var lakkert i utrolig fete farger (en ligna veldig på Bourboun Burst, som er dritfet) og de var veldig gode å spille på. Det beste var kanskje at de hadde holdt prisen nede i forhold til "midten på 2000-tallets veiledende pris på 26595,-". Tror de kosta rundt 17 lapper, men regner med at det er litt prutingsmonn. Luthman skal vel ha sin bit nå som før....grolpeis'n!

Tilbake til Kina... Legg heller i noen kroner å kjøp en Epiphone Japan/ Elite/ Elitist, eller en ESP Edwards Les Paul (eller noe i den gata). De er faktisk litt bedre......selv om de er litt dyrere.....hvis du importerer selv vel og merke. Kjøper du i Norge er de dessverre en del overpriset, både brukt og ny. Men Kinafake? Nei, dra heller til Byggmakker å kjøp inn treverk selv og tilvirk din egen Lester ;)

Btw, tror at MANGE av Kinagitarene blir lagd bl.a. på Epiphones fabrikk i Kina. Finnes mange Kinagitarer med akkurat samme hardware som Epi, og hvem vet hva de ansatte gjør på kveldstid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å tydeliggjøre - litt betyr MYE.. Litt, eller litt mye dyrere, Veldig MYE bedre

Som jeg har nevnt tidligere i tråden - kjøp heller en billig Squier eller epiphone - en lett båndsliping og eventuelt bytte av pickups / mekanikk så har du i de fleste tilfeller en helt grei gitar. De fleste "kopikinagitarene" er som oftest et langt dårligere utgangspunkt for oppgraderinger/modifikasjoner. Kryssfinér er tungt og kjipt å jobbe med..

De er faktisk litt bedre......selv om de er litt dyrere.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å tydeliggjøre - litt betyr MYE.. Litt, eller litt mye dyrere, Veldig MYE bedre

Som jeg har nevnt tidligere i tråden - kjøp heller en billig Squier eller epiphone - en lett båndsliping og eventuelt bytte av pickups / mekanikk så har du i de fleste tilfeller en helt grei gitar. De fleste "kopikinagitarene" er som oftest et langt dårligere utgangspunkt for oppgraderinger/modifikasjoner. Kryssfinér er tungt og kjipt å jobbe med..

Squier og Epiphone er vel og bra, men at de "bugner av kvalitet" sammenlignet med "Kinafakes".... Vel, du får ivertfall garanti, samt at de har et par series som er bra med tanke på pris :) Epiphone har kommet med egne serienr. etter at de åpnet sin egen fabrikk i Kina i 2002 (2004?), men etter finanskrisa har de sluttet med det. Mye på grunn av at de har gått tilbake til "gamlemetoden"? Det vil si, produserer gitarer over en lav sko nærmest uten kvalitetskontroll i hvilket som helst land. De siste Epis jeg har prøvd har vært av veldig "rar" kvalitet, men det er mulig det er meg det er noe galt med... Ville ikke være første gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.