Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kina gitarer online ... morsomt å studere ... men farlig å kjøpe?


koda

Anbefalte innlegg

Har du et problem om noen kjøper seg en rask bil og bryter loven med den og eller? :P

Analogien din sitter i rullestol..

Poenget er jo at folk blir lurt trill rundt - de tror de kjøper en rimelig Gibson / Fender og ender opp med noe som omtrent er verdiløst. En ting er å handle en kopi fra Kina for morro skyld, noe helt annet er å bli lurt av en svindler til å betale "Gibson penger" for kryssfinér og blyholdig lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer nok ofte bedre ut av det om man heller handler en Squier eller Epiphone. Det er gjerne gitarer som har de helt basale kvalitetene allerede på plass, og dermed ikke trenger all verdens modifikasjoner og/eller arbeide for å låte/spille bra.

Enda bedre "value for money" får du nok ved å handle mindre kjente merker som f.eks "Vintage" og J&D - De koster ikke mange kronene i Norge, og er omtrent gratis i de store europeiske nettbutikkene.

Ja, det finnes langt bedre gitarer for noen ekstra kroner.

Dette var snakk om en rett fra kina som kosta tusenlappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe en Squier? Jeg kjøpte en bullet strat fra Squier før sommeren, og den var både billigere (og mest sannsynlig bedre eller minst like god som kinagitarer). Kjøpte den for 700 kr. Det er deilig å ha en gitar som jeg ikke trenger å være redd for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Takker og bukker for opplysning, mente ikke å moralisere. Tilfeldig var på youtube og hørt om Mao gibson så er kun interessert hva er "lokalt" opinion. Min innlegg var i "shot & ask later style". Men, er ganske enig med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.