Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kina gitarer online ... morsomt å studere ... men farlig å kjøpe?


koda

Anbefalte innlegg

Kineserne har begynt å bli veldig dyktige på å kopiere siden de fleste billigmerkene produserer der nå, men kvaliteten er fortsatt meget varierende. Godt mulig at gitarene lages side om side med merkevarer. Men skal du kjøpe slike må du kunne å mekke gitar. Mekanikk, pickuper og elektronikk er nok på høyde med Epiphone og Squier. Verdt penga? Veit ikke om jeg hadde tatt sjansen, kjøp i så fall av en selger med 100% pluss i boka. Så lenge du ikke forventer hverken lyd eller ytelse i nærheten av originalen er det sikkert greie saker.

Har forøvrig en biligbillig OEM Kina flattop LP- kopi kjøpt hos forhandler i Norge som er en av favorittgitarene mine lydmessig, men det måtte mye mekking til før den funka optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh! Metal gitar No 1:

http://www.dhgate.co...l?recinfo=8,1,4

Mange av gitarene som selges her er jo også sannsynligvis andresortering fra fabrikk av mindre merker, samt noen "egne" merker. Skamløse kopier, men med annet navn på headstocken. Synes denne var kul, fra nettsida til en av dem som selger på DHgate:

http://www.groteguit...p?Active_ID=238

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere arbeidskollega tok imot en kinagitar, en svart strat som han slipte båndene på, justerte trussrod osv. han sa det ble en meget dugelig gitar i spillbarhet..

Kvaliteten på det er så som så, men det er kult med en thrashe geetar!

Ser ut som finishen på de fleste sunburstene er identiske, så her snakker vi nok folie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste som er er folk som gir pepper fordi noen kjøper kopigitarer ass.....

Kjøp gittar, kos deg, skru, mekk, selger du ulovlig så bryter du loven men jeg kan ikke gjøre noe med det.

Jeg har et problem så lenge noen selger en kinagitar det står "Gibson" på. Om noen kjøper en merkeløs Les Paul-kopi er det egentlig marginale forskjeller på det og en Morgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere arbeidskollega tok imot en kinagitar, en svart strat som han slipte båndene på, justerte trussrod osv. han sa det ble en meget dugelig gitar i spillbarhet..

Kvaliteten på det er så som så, men det er kult med en thrashe geetar!

Ser ut som finishen på de fleste sunburstene er identiske, så her snakker vi nok folie!

Man kommer nok ofte bedre ut av det om man heller handler en Squier eller Epiphone. Det er gjerne gitarer som har de helt basale kvalitetene allerede på plass, og dermed ikke trenger all verdens modifikasjoner og/eller arbeide for å låte/spille bra.

Enda bedre "value for money" får du nok ved å handle mindre kjente merker som f.eks "Vintage" og J&D - De koster ikke mange kronene i Norge, og er omtrent gratis i de store europeiske nettbutikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.