Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

budsjett metal amp


Death

Anbefalte innlegg

Bur på hybel og trenger en amp med god trøkk men som låter bra med lavt volum og. Ser etter noke rundt 3-4 tusen kr.

Spiller alt innen metal bortsett fra core. Meir, dimmu borgir- slayer- amon amarth osv.

sett litt på blackstar Ht-1 og Ht-5 men også peavey 6505+ combo :P

Noken som kan anbefale noke fra erfaring? Har en Pod HD som eg bruka på en vox pathfinder 15. Ikkje det beste rigget so no trenge eg ny amp.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Laney - Ironheart IRT60 Combo? Den er nok litt dyrere, men jeg har hørt gode ting om den. :)

http://www.sound1.co...Produkt_ID=5946

Jeg tror ikke det finnes noen god video av combo'n, men her er head'en.

Ellers så kan jeg jo nevne Line 6 Spider Valve

http://www.finn.no/f...nnkode=37140304

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at peavey 6505+ combo e litt for mykje til soveroms/hybel bruk. Men at den e knall visst du får skru den på full guffe. ;) takk for annbefalinger, berre å la dei komme ;) sjekker ut kvar einaste amp som blir nemnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har helt rett. 6505 til hybelbruk er ikke noe stas. Jeg hat hatt en rekke røramper på rundt 50W og eier også en amp på 18W, og den kan jeg ikke bruke i hybelen heller da den spiller grisehøyt..

Du kan forresten seom du finner en brukt Orange. De har kommet med en del gode budsjettamper som duger til både hjemme og øvingsbruk.

Se da spesielt etter Rocker 30 og Thunder 30. Men så har du jo også andre modeller ala Dark Terror osv..

Tiny Terror kan splittes mellom 7 og 15W. Og etter min erfaring så kan en 15W amp spille griiisehøyt om man vil, så lenge man ikke trenger en krystallklar cleankanal ved høye lydstyrker.

Eller vente til det dukker opp en Blackstqr HT-20 til salgs på bruktmarkedet.

Eneste jeg har å si om lav-wattere til metalbruk, er at ikke alle egner seg til veeldig dyp nedstemming. Det spørs litt på ampen, men hvor mye du stemmer ned også. Hvis du skal bruke type veldig nedstemte 7-strengere, så er vil du merke litt tap i punch kontra høyere wattstyrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa. Rocker 30 spiller jo faenmeg like høyt som en 5150 :P

Hehe, sant. Men det er litt lettere å skru seg til til ok lyd på lavere styrker enn på mange 60-100W etter min erfaring da.. :P

MAnge 100W amper går fra ingen lyd til grisehøyt fra 0 til 0.1/10 på gainpotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.