Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekterbrett til Lakland P-bass

Anbefalte innlegg

Vil gå til anskaffelse av B/W/B plekterbrett til min lakland skyline p-bass.

Er det noen som vet om et std USA Fenderbrett vil passe? hvis ikke, finnes det noen som kan lage ett?

Evnt. hvor kan man få tak i et "gjør det selv"-plekterbrett i fargen B/W/B (viktig at det er trelags!)

Jeg har sett at gitarist.no har slike plekterbrett men kun ettlags svart...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.pickguardian.com

http://www.terrapinguitars.com

http://stores.ebay.com/Jeannie-Pickguards-and-Guitar-Parts

En kan selvsagt lage selv men det krever litt verktøy for å få det fint og har

man ikke det (og ikke ønsker å investere feks en overfres) kan en like gjerne få

hjelp av noen av de overstående.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Helt ubetydelig, og med idéell, tenker jeg på antall, ikke type gitarer. 

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av tjukknyggis
      Lufter denne skjønnheten her for salg; Ibanez Custom AS103-AMB. Strøken gitar !
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179772882

• Av tjukknyggis
      Heisann! Eg har ein Fender Roland Stratocaster VG G-5 i fargen svart/kvit. Eg tenkte å selge denne gitaren. Eg kjøpte den ny for ca 8 år sidan og betalte rundt 17-18.000kr. Gitaren har kun blitt brukt eit par gongar og er derfor heilt strøken og uten riper og bruksmerker. Det eg da lurer på er kor mykje er gitaren verdt i dag, kva pris bør eg legge den ut for? På forhand takk!

• Av andreas.espolin
      Made in USA: American Special med Fender N3 pickups, locking tuners og EQ-boost. Flott gitar som funker til alt fra country twang til rock’n’roll. Kommer med solid hardcase. Kjøpt i 2015. Strenger er av pga rens og rengjøring. Kan byttes evt byttes i andre gitarer i samme prisklasse! Ser primært etter Gibson Les Paul!
      Annonse på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174693152
      Selges for 8000kr

• Siste aktive tråder

• Beveger meg litt ut av komfortsonen her. Ble litt sår i de puslete fingertuppene mine av bendingen (innser at jeg bender litt lite til vanlig - det må jeg gjøre noe med), men det var verdt det.
    • Jada ... nå har det rablet totalt for meg ... Neida ... Mer litt sånn 'nok er nok' ! Det å ha instrumenter man spiller på annenhver søndag hvis planetene er på linje er bare tull .. Så : Gitarn her har jeg hatt siden 2007. Spilt masse på den, men aldrig brukt den ute / i noe som helst bandsetting ... Så vidt jeg vet er den original ! Stemmeskruene er nesten litt for fine og smoothe for en såpass gammel gitar, men hvis di ikke er originale er di veldig fine repros ! Det originale plektrebrettet har 'disintegrated' som jo ikke er uvanlig med gamle brett ? Kjøpte et superfint repro-brett fra Archtop.com for noen år siden som jeg fortsatt ikke montert ... Har også en Ken Armstrong slimbucker som ligger i esken og venter på motivasjon ... Det er jo da en Gibson L-7 fra 1947. Dønnstabil sak uten noe 'værsyke' eller noe ! Selges for 30000,- inkl fin gammel hardcase og repro brett og pickup jeg nevnte. Sender ikke og ingen bytter ! 😉 Tranby.      
    • Ser de ligger på Reverb for 5 lapper og oppover. Kan være verdt å hive den ut der, siden markedet i Norge antakelig er ganske snevert. Kommer selvsagt an på modell og stand og alt slikt.
    • Post gjerne bilde. Ibanez kom med flere SG-modeller på 70-tallet. De fleste i billigsjiktet, men de har en liten fanskare så er du heldig kan du få 4000+/- for et bra eksemplar. Ellers vil jeg tippe 1500+/-
    • Selger/bytter noen pedaler som ikke er i bruk. Alle pedalene er i god stand, men særlig kompressoren bærer preg av hyppig bruk. Buzzteren er rett og slett flett ny. Beetronix Buzzter (som ny, i original eske) - 1500,- Digitech JamMan Solo x1 (som ny, i original eske) - 900,- Keeley 2-knob kompressor (pent, men godt brukt) - 850,- Barber Super Sport (brukt) - 1150,-   Bytter er fett. Liker for tiden delay og reverb, eller noe annet vreng-aktig (som ikke er metall/sjugga-sjugga).
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.