Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med L.R Baggs?


Rofo

Anbefalte innlegg

Hei! lurer på å kjøpe pickup til montering i lydhullet, og kom fram til at L.R. Baggs M1 active skulle være ganske bra for en som spiller akustisk og vil ha fin og myk tone... Noen som har erfaringer med L.R Baggs og M1?

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt fornøyd med min M1A i en Furch D40. Hvis jeg kun spiller inn akustisk gitar pleier jeg å både spille inn med mic og med pickup, gir en veldig fin lyd når jeg pan'er de til hver sin side.

Hvis du gjør som meg og bare lar ledningen henge ut lydhullet, så slipper du å borre og styre på også. Kan enkelt skifte mellom flere gitarer eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har LR Baggs M1A i mine gitarer (Furch D-23 og Beneteau Custom Super Jumbo). Jeg bruker den i supplement til K&K Trinity (et dual source system med mic inne i gitaren og kontakt pic up under stolen).

Jeg liker ikke å basere lyden alene på LR Baggs systemet fordi den ikke fanger opp den fine akustiske lyden av instrumentet. Systemet fanger derimot opp frekvenser som ikke gitarkroppen gjengir, spesielt i bassområdet, så den er nyttig i kombinasjon med andre kilder, men blir for steril alene etter min smak. Skal se om jeg kan få postet et lydklipp av systemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.