Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp i Pro Tools! Haster litt.


Anbefalte innlegg

Da trenger jeg hjelp i Pro Tools igjen... men denne gangen tror jeg ikke at det er en nybegynnerfeil.

Når jeg prøver å åpne prosjektene mine så får jeg disse feilmeldingene, dette skjer også ved start av programmet i seg selv. Jeg har starta PC'en på nytt uten at det hjalp, og jeg har for øyeblikket ikke funnet noen forklaring på nettet enda.. Har noen her vært borti det samme og/eller vet hva jeg må gjøre for å løse dette? Pro Tools har gått som en drøm før og PC'en min klarer helt fint å kjøre dette programmet. Jeg hadde endelig litt tid til å sette meg ned med prosjektene mine igjen, men så får jeg disse meldingene.. og jeg er heller ikke så interessert i å avinstallere PT for så å installere det på nytt igjen. Jeg kjører forøvrig PT9 LE som fulgte med Mbox 3, skulle gjerne hatt PT10, men av en eller annen grunn så får jeg ikke tak i den gratise lisensen for dette. På forhånd takk for hjelp!

post-9530-0-81372200-1350402795_thumb.jp

post-9530-0-25596800-1350402807_thumb.jp

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke umiddelbart hjelpe deg med problemet. Ser du bruker Windows. Jeg er bare kjent med PT på MAC. Selv om jeg egentlig er PC-mann.

Men vi oppgraderte et klasserom fra PT9 til PT10. Vi hadde masse bugs og problemer.

Etter oppgtadering til ProTools 10 kan jeg ikke huske at vi har opplevd en stopp eller feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er ofte det greieste å installere hele Pro Tools på nytt. Pro Tools er kanskje det mest ustabile man kan installere på en maskin, og hvis det først skjærer seg skjærer det seg skikkelig (og er et av få programmer som kan få nyere maskiner og OS til å henge). Nei, installer på nytt. Jeg er klar over hvor mye jobb det er (for meg tar det flerfoldige timer å installere det med alt av plugins), men det er som regel ingen vei utenom. Jeg bruker forøvrig Pro Tools 9 selv enda, ser ingen grunn til å bytte før 11 eventuelt. Venter til alle plugin-produsentene går over til det nye formatet.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er ofte det greieste å installere hele Pro Tools på nytt. Pro Tools er kanskje det mest ustabile man kan installere på en maskin, og hvis det først skjærer seg skjærer det seg skikkelig (og er et av få programmer som kan få nyere maskiner og OS til å henge). Nei, installer på nytt. Jeg er klar over hvor mye jobb det er (for meg tar det flerfoldige timer å installere det med alt av plugins), men det er som regel ingen vei utenom. Jeg bruker forøvrig Pro Tools 9 selv enda, ser ingen grunn til å bytte før 11 eventuelt. Venter til alle plugin-produsentene går over til det nye formatet.

Jeg avinstallerte hele PT9 og alt som hører med, og installerte det på nytt igjen, men det funka ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Da er det ganske ille mao. Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det er krasj mellom Pro Tools og noe annet eller at det er noe krøll med registeret eller DLL-filer (i Windows). Da veit jeg sannelig ikke om noe som kan fungere annet enn en full formattering av hele maskina...Tror jeg måtte det selv en gang, helt håpløst selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Da er det ganske ille mao. Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det er krasj mellom Pro Tools og noe annet eller at det er noe krøll med registeret eller DLL-filer (i Windows). Da veit jeg sannelig ikke om noe som kan fungere annet enn en full formattering av hele maskina...Tror jeg måtte det selv en gang, helt håpløst selvsagt.

Jeg er også redd for at full formatering av hele maskina er løsninga.. Men om det er kræsj mellom PT9 og for eksempel Steam spill med DLL'er i OS, vil ikke det oppstå igjen da jeg installerer alt på nytt? Kan det eventuelt hjelpe å oppgradere til Pro Tools 10? Evenstad Musikk sa det fulgte med PT10 i bundlepakka jeg kjøpte, men det var jo bare tull.. De sa senere i mail etter klage at jeg kunne oppgradere gratis til 10, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan (jeg klarer bare å få tak i lisens til trial-versjonen av 10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring support, enten hos avid eller hos importøren

De kan garantert gi deg bedre svar enn et gitarforum

Jeg maila leeenge med i Evenstad i sommer om gratis oppgradering til PT10, men uten hell. As we speak så sender jeg en ny mail til dem om det nye problemet og for å ta opp tråden om gratis oppgradering da det kanskje kan løse problemet.

*Fingers crossed*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle de gi deg gratis oppgradering? Problemet ligger garantert hos deg, support kan hjelpe deg å finne ut hva som er feil og hvordan du løser det.

Send over feilkodene du får.

De hadde mange feil i annonsa da jeg skulle kjøpe PT10 + mbox 3, men de sa at om det skulle vise seg å være PT9 så er det gratis å oppgradere til PT10. Men du sier at det ikke er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring importøren (Luthman) på 22992300 og spør etter Morten Næss. Si at Morten på Backstage ba deg ringe. Han fikser både PT10 upgrade for deg (Gratis hvis Evenstad klarerte dette med importøren da det ble solgt til deg) og er en av Norges største studio-nerder. Forhåpentligvis kan han hjelpe. Jeg ville tatt det mellom 09 og 11 i dag ettersom jeg vet han sitter i et møte (med meg) på ettermiddagen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.