Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Sonic Blue


Aphelion

Anbefalte innlegg

Noen som har et RIKTIG bilde av denne fargen? Google gir meg jo alt fra veldig lyse til relativt mørke blåfarger, med ekstremt varierende grad av grønnskjær... Stoler heller ikke på produktbildene til Fender, fargene der er ofte helt på jordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mange av de gamle Fenderfargene er at nitrocoaten gulner med åra og forandrer originalfargen ganske mye.

Derfor vil man finne finne Sonic Blue med forskjellig innblanding med gult alt etter hvor mye gitaren har sola seg.

Her er noen facts:

Sonic Blue


  • When refinishing using Sonic Blue, I like to use a very slight yellowed tint coat over the blue to give a nice "aged" look. But be careful - too much tint and you turn this color into puke green.

    • Lacquer Source(s): DuPont 2295L.
      Low VOC Source(s): DuPont 2295K.
      Originally used on 1956 Cadillacs. This original nitrocellulose color wasn't translated to acrylic lacquer till 1996. Before the original Sonic Blue was again available from DuPont, the closest lacquer relative available was a 1958 Chrysler color, Ballet Blue, DuPont #2852L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Den varierer stort ja, grunnet det andre kommer med over her.

Jeg prøvde å finne det til gitaren jeg lager nå, men ga opp. Fant fargen (tilsvarende) på billakkspesialisten (ut fra dupont kodene og en eldgammel perm med fargeprøver), men den viste seg være alt for babyblå. Den sonic blue som jeg liker er den gulnede.

Endte opp med å bruke fargeprøvene fra T7-heftet dems, og fant en fin farge der.

3A52F17E-1E7B-40FC-9870-DEDCC34D9425.JPG

VELDIG vanskelig farge å gjengi på bilder...

D5573C17-79DE-46FB-B817-378E6ED412A6.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet dems er at de leverer Sonic blue gitarer med forskjellige farger IRL også.

Sonic blue på Squier VM Mustang er nesten hvit, mens på Squier VM Jazzmaster er mer blå/turkis. Ingen av dem er "riktige" i forhold til den originale Sonic Blue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er fargen på min gitar den samme som den nest lyseste av fargene i kassetten jeg holder opp der, så da skjønner du hvor mye hvitbalansen har å si når denne fargen skal vises :)

Mange bilder fra en som har bygget en her:

http://www.offsetguitars.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=58423&p=847576

Tror disse bildene viser fargen slik den er opprinnelig.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk tror jeg ikke den Sonic blue Fender har listet der er langt unna sannheten på "ny" (ikke gulnet) sonic blue!

72_lg.jpg

Denne er et bra eksempel på riktig sonic blue ja. Nydelig farge! Må bare ha en Sonic Blue strat en dag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.