Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel måte å spille inn gitar videoer på


WillRocker

Anbefalte innlegg

Løsningene som jeg ser det:

- Lydkort, da enten med mic foran kabinett eller rett fra gitar i lydkortet og med en amp-simulering på PCen.

- Handyrecorder, kjøpe en handyrecorder som tar opp video også. Det første jeg tenker på er Zoom Q3HD eller nye Zoom Q2HD (du må se om du trenger den ekstra funksjonaliteten til Q3HD. Du finner sammenlikningsvideoer av disse på youtube).

Den andre løsningen er nok den enkleste, og gir vesentlig bedre lydkvalitet enn f.eks. webkamera eller mobil. Den første løsningen gir best lyd, og kan også brukes hvis du vil spille inn noe "ordentlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoom Q2 Q3 (!!) brukt her, uten å tenke på at det skal låte bra! Holder den i hånda og veiver rundt...

Tenk hvor bra det kunne blitt med litt tanke på plassering av opptageren...

Iallfall en veldig enkel måte å gjøre det på.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører backingtrack/lydspor inn på Axe FX, før jeg justerer nivåene slik at de blir passe. Deretter sendes signalet til en monitor og til input på pc'en samtidig. Deretter bruker jeg dette som lyd inn kilde på macen min, og bruker webcammet til å ta opp video med. Funker fint for min del, her er ett eksempel:

(Videoen er desverre speilvendt, glemte å vende den riktig vei, jeg er ikke lefty... :P )

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 Pod HD har innebygd opptaksmuligheter, meget bra løsning :D

ganske dyr er den ikke? :/ hva med line 6 pod studio ux2? hadde vel egentlig håpet på å finne noe som gjør at jeg kan bruke min egen gitar og forsterker, og ikke bruke digitale greier i en software. Men i denne line 6 pod studio ux2 ser det vel ut som man kan koble til mikrofon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.