Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson USA Factory Tour


Ruck Fussia

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke klar over at Gibson USA har begynt med RFID merking av gitarene sine... Intressant...

Men for å si det slik, Nashville planten bærer preg av stress og produksjonspress i MYE større grad enn i Memphis når jeg var der i fjor høst.

Memphis blir jo rene gamlehjemmet i forhold!

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når det kom til lakkeområdet gikk det litt over.

Og hva er det folk "klager" på med nye gitarer? Stort sett de steps'a som blir gjordt for hånd.........

Folk prater om "masseproduksjon", men alle de ting man kan putte finger'n på er gjordt manuelt. Hva gjør dem på CS og hos Suhr osv? Plek! There you go. Manuelt arbeid = slurv. Allikevel lovpriser man manuelt arbeid for høyere mojofaktor. Verden vil bedras............

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at Gibson USA har begynt med RFID merking av gitarene sine... Intressant...

Men for å si det slik, Nashville planten bærer preg av stress og produksjonspress i MYE større grad enn i Memphis når jeg var der i fjor høst.

Memphis blir jo rene gamlehjemmet i forhold!

Ligger ikke CS'en i Nashville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke CS'en i Nashville?

Jo, den custom shoppen som lager Solide gitarer (les pauls, sg, osv.) ligger i Nashville. Disse tilbyr ikke lenger factory tours til folk flest, som jeg har forstått det.

Jeg var hos Gibson Custom i memphis, som lager alle ES-gitarene (ES-355, ES-335, ES-359), CS-gitarer (CS-336 osv.) samt alle doubleneck solidbodies.

Funfact : treverket i noen av gitarene hos Gibson Memphis (topper, og baksider) blir formpresset (ikke carved) av en modifisert presse som lagde ammunisjon under 2. verdenskrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den custom shoppen som lager Solide gitarer (les pauls, sg, osv.) ligger i Nashville. Disse tilbyr ikke lenger factory tours til folk flest, som jeg har forstått det.

Jeg var hos Gibson Custom i memphis, som lager alle ES-gitarene (ES-355, ES-335, ES-359), CS-gitarer (CS-336 osv.) samt alle doubleneck solidbodies.

Ok, takk for svar :-)

Mener å ha lest at historic 335'ene ('59) lages sammen med de andre historic'ene, dvs. i Nashville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.