Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt lydkort/interface igjen!


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt problemer med synch og kjenerelt oppsettet av RME babyface, og RME Octamic 2. Og på grunn av feil informasjon fra selger (at jeg ikke kan samskjøre disse slik at babyface blir kjørt som master og oktamic som slave) vil jeg prøve å få levert disse tilbake å få en tilgodelapp eller pengene tilbake.

vis dette går etter min vei, så må jeg ha nytt lydkort. Og da har jeg totalt 15 000,- er da RME fireface UFX godt alternativ?

Link: http://www.prolyd.no/Avdelinger/produkter/Audio-interface-/-Lydkort/USB/RME/RME-Fireface-UFX-Lydkort-FW-og-USB--30-I-O--TotalMix-FX--Display-FFUFX1-p0000005022.aspx

Og hva er forsellen på den og den nye jubeleumsodellen?

Link: http://www.prolyd.no/Avdelinger/produkter/Audio-interface-/-Lydkort/USB/RME/RME-Fireface-UFX-JubileumsBundle-Lydkort-og-recorder-med-Advanced-Remote-UFXBundle-p0000008430.aspx

Eneste jeg kan se er pris, og slik jeg kan se det på video så har begge denne eksterne kontrollpanelet som minner meg om babyfacen?

Mine kriterier er i utgangspunkte å invistere i et lydkort slik at jeg egentli kan ta opp alt! Altså mange innganger, bra lydkvalitet som helst ikke er "farget" , bør støtte både mac og windows, greit å ta opp liveopptak, rack monterbar osv...

slik jeg kan se er disse 2 et godt alternativ for meg, men nå er ikke jeg så skent med så "dyre" lydkort på markede så ønsker litt tilbake meldinger.

Takker på fårhond! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er overrasket over at du ikke kan sette opp de to enhetene mot hverandre, kan du noe om hvor det strandet ?

Octamicen kan kun synces via AESen, og siden det kun er optisk inn på babyfacen, må jeg ha Octamicen som Master og Babyfacen som slave... Og jeg ønsker å ha babyfacen som master, siden Octamicen blir satt inn i rakk/vegg i et annet rom en der pc'en er, og det er kjipt å måtte demontere octamicen ut av racket/veggen og gå i et annet rom for å skifte fra 44.100 khz til 48khz for eksempel.

Har i tillegg oppstådd flere problemer som du kan lese på innlegget under, og verken butikk, eller kompiser jeg har som jobber med studio hvær dag, finner noe bruker feil.

http://forum.gitarno...-rme-octamic-2/

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en Presonus StudioLive 16 kanaler?

Ja har denne også i øyekroken, men tar jeg ikke helt feil (må noen rette meg vis jeg tar feil) så er det dårligere preamper i studioliven i forhold til fireface UFX. Men ja er også et alternativ, men siden det blir for det meste brukt kun til studio bruk og miskingen fåregår i cubase, og kun har brukt for 4 XLR innganger og max 4-6 jack innganger i slengen, så ser jeg ikke behovet for å ha 16 kanaler, og den mikse muligheten uten pc. Da er lydkvalitet i enheten viktigere for meg. men vist det skulle ha seg slik at det er samme preamp kvalitet i studiolove'n som i Fireface UFX'en og samme lydkvalitet, da blir det en annen sak

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen meninger? er det beste kanskje å bare levere inn utstyret å få det fikset?

Minuset med å bytte til RME fireface UFX er at jeg mister en del innganger. Er det samme preamper/lydkvalitet i RME fireface UFX som i Octamic'en?

Og kan jeg sette Octamicen som slave, vis jeg bruker Word Clock i stede før optisk og bytter ut babyfacen med RME Fireface UC/RME Fireface UFX?

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.