Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

1x10 eller 1x12-kabinett. Litet, lätt och okej.


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Hej, jag är på jakt efter ett litet och lätt 1x12-kabinett.. och vet ni vad, det ska inte bara vara litet och lätt också, det ska också låta okej. Någon som har ett bra förslag som jag borde checka ut?

Jag har Marshall 1960 4x12, Orange 2x2 (open back), Marshall 1x12 (1912 med V30) och några mindre grejer så diskussioner hurvida detta 1x12 kabinett inte kommer att låta som ett fullstack kan vi kanske ta någon annastans.. äh, ta det här om ni har lust :) . Marshall 1x12 kabinettet låter helt okej och funkar helt fint att ta med på gigs när man vet att man blir uppmickad, men jag skulle vilja ha ett kabinett som helst inte väger mer än 10 kg, som är lätt att bära i en hand när man har ölat och ska ta nattbussen hem och om det låter "litt större och högre" än Marshall 1912 så är det inte direkt negativt. Ska brukes med Orange #4, Dual Terror eller Tiny Terror.

ZT Amplifiers har ju litt morsomme ideer med sin Lunchbox cab men den har jag och den låter litt för litet och för lite (har dock gjort en Europaturne med den, där den brukades i brist på annat).

Jag har snusat litt på den här tråden men TT:n verkar vara litt tung, eller?

Jag tänkte köpa Jet Citys JCA 12XS men det var slutsolgt (jag köper gärna om någon har ett till salgs), men jag har inte testat den.

Har ni något morsomt att sälja så är ni varmt välkomna att gi lyd i den här tråden eller på PM :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med mitt Mesa 1x12" kabinett. Er til mini rectifier. De har vel ett på 4sound Schaus plass i utstillinga hvis du vil prøve ut :) Det veier dog en del, men låter også veldig bra til å være 1x12" synes jeg. Har forøvrig hatt Marshall 1x12 og Orange 1x12 til sammenligning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøye 12 kg, tåler 80 watt, lite i størrelse og er billig! Ibanez TSA 112C http://www.gitarhuset.no/product/3008292/ibanez-tsa-112c-kabinett

Har det selv, men bruker det bare hjemme i kjellerstua, aner ikke hvordan det låter når man kjøre skikkelig høyt volum på det. Men jeg liker iallfall lyden til mitt bruk! Har også noen V30 1x12 og 2x12, og dette er ikke noe spesielt dårligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, sorry sent svar. Tack för tips, jag har checkat ut alla förslag :) . Mesa-kabinettet får ligga litt på vänt eftersom jag i första hand ser efter något lättare. Ibanezkabinettet väger också litt för mycket med tanke på kabinettet som jag redan har. Kustom Defendern har jag checkat ut förut, det är ett bra förslag men problemet är att elementet som sitter i väger 1.4 kg (enligt deras support), och om jag vill byta ut det mot tex ett V30 på typ 4.7kg så blir det inte så stor skillnad mot Marshall 1912 som jag har. Obs, jag har inte testat Kustom-kabinettet så om det låter bra stock så hade det varit en kanonlösning :) .

Ingen som har testat Kustom Defender eller Jet CityXS-kabinettet?

Ett 1x10 kan förresten också vara aktuellt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.