Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Agile?


Heilage

Anbefalte innlegg

Hepp. Har sett disse blitt nevnt, og ser på nettsiden deres (rondomusic) at de har en del kule modeller egentlig. Hva er den generelle konsensusen om Agile i forhold til kvalitet? Det er jo knall priser på dem, spørsmålet er jo hva man får for de penga.

Har søkt litt rundt og funnet ut at det er et par her inne som har ymse Agile-gitarer, kanskje dere kunne dele deres erfaring, både rundt kjøp og bruk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 8 strengs Agile Intrepid og jeg liker den veldig godt. Pickupene (agile pickups) er så som så, men halsen er veldig god og fingerbrettet/fretsa er så å si plettfrie :) Sinnssyk gitar til prisen!

Nå er det vel også litt variert kvalitet på disse gitarene, men de fleste er veldig gode gitarer. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe en hvis du ikke vil bruke veldig mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agile gitarer har jeg også hørt veldig mye bra om!

er vel noe av det beste du kan få når det kommer til "bang for the buck"

problemet er jo her at du må bestille med hardcase, så kommer frakt og moms så prisen blir noe dyrer i Norge (om du bestiller fra USA)

Jeg siklet lenge på en Agile, men ble til slutt en Hagstrøm Super Swede da kom over en ganske rimelig her til lands!

men som sagt undersøkte jeg en god del når jeg tenkte på og kjøpe en slik og fant ikke noe annet en posestive tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke bestille med hardcase, de har jo gigbager også. Fikk PRSen godt pakket inn i en gigbag i sommer, den hadde ikke en skramme. :) Uansett må man alltid beregne litt mye i frakt og toll/moms når man bestiller fra utlandet, sånn er det bare. Fortsatt ender regnestykket opp ganske gunstig.

Jeg har enda til gode å se noe velbegrunnet kritikk om gitarene, men vil gjerne høre fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av agile-gitarene kan sammenlignes med epiphone, der det er naturlig (AL-serien). Brodern har en AL-2000 som er av de rimeligste av LP-modellene deres. Den syns jeg holder tritt med en Epiphone LP standard. Det er eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har.

7-strengerne og 8-strengerne deres får jevnt over gode skussmål mener jeg, og spesielt neck-through-modellene. Det som også gjør at agile trekker mye kjøpere til seg er at de har modeller med 27, 28 og 30" skala som en del av standardutvalget. Det er det ikke mange som kan skilte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke bestille med hardcase, de har jo gigbager også. Fikk PRSen godt pakket inn i en gigbag i sommer, den hadde ikke en skramme. :) Uansett må man alltid beregne litt mye i frakt og toll/moms når man bestiller fra utlandet, sånn er det bare. Fortsatt ender regnestykket opp ganske gunstig.

Jeg har enda til gode å se noe velbegrunnet kritikk om gitarene, men vil gjerne høre fra begge sider.

Mener jeg leste at for at Rondo music (som fører agile) skal sende internasjonalt må du kjøpe med hardcase? mulig jeg husker feil men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av agile-gitarene kan sammenlignes med epiphone, der det er naturlig (AL-serien). Brodern har en AL-2000 som er av de rimeligste av LP-modellene deres. Den syns jeg holder tritt med en Epiphone LP standard. Det er eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har.

Hvordan er den kvalitetsmessig? Altså, mekanikk, finish, ser den generelt gjennomført ut?

At pickups og slikt er dårlig gjør lite, siden jeg liker å modde alle gitarene jeg eier.

Mener jeg leste at for at Rondo music (som fører agile) skal sende internasjonalt må du kjøpe med hardcase? mulig jeg husker feil men..

Det kan hende. Ikke at det er så farlig for min del, jeg har allerede en bunke hardcases. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mekanikk. Stødige Grover stemmeskruer som funker fint, forutsatt at en setter på strengene riktig (noe som jo gjelder uansett hvilke stemmeskruer det er snakk om). En stund siden jeg har inspirert gitaren nå, men mener å huske at det var lite eller ingenting å utsette på den, i hvert fall til den prisen (ca 2000,- inkl kasse i frakt).

Eneste negative er vel vekten, men en skal ganske mye opp i pris for å få tak i en Les Paul med behagelig vekt (sier pingla som har syns alt over 3,5 kg er tungt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt greie, men gir ikke "den følelsen" av kvalitet. Det er lagt lite vekt på små detaljer og finish, men overall er det et godt kjøp. Man må bestille med hardcase, men de koster jo lite fra rondo. God service kan de også skilte med! Et gigantisk pluss er at alt av elektronikk og hardware kan byttes ut med høyere kvalitet uten modifikasjoner (som emg, floyd rose etc) da de bruker originale mål på disse delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agile leverer beste value på markedet. Om du ikke er ei merkehore, vil en god Agile gitar slå ut alt annet i samme prissjikte, og kunne stå likt med gitarer et par hakk dyrere.

De er nok blant de beste i pris siktet sitt ja, men at de slår ut alt vet jeg nå ikke helt..

Med prisene de koster i USA ja, men når man legger på tollavgift og moms, samt hardcase blir jo prisen noe høyere.

Så jeg vil tro at de ligger i siktet med Classic Vibe serien til Squier.

Nå vet jeg ikke hvordan Hagstrøm gitarene mine er i dag, men min gitar fra tidlig 2000 tall har en virkelig god byggekvalitet og lyd! (selv om jeg oppgraderte pickups)

Så det er mulig og skaffe gode gitarer i Norge til en fin pris også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.