Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Filtertrons - Gretsch vs TV Jones


Aphelion

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva det er som gjør det, men de gangene jeg har prøvd en Gretsh med Tv jones pickups syes jeg at de låter mye tøffere enn mine egne Gretsch Filtertrons.

Gretsch bruker jo også Tv jones i sine dyrere modeller, de er vel laget av dyrere komponenter og er av generelt bedre kvalitet.

Det kan jo også hende at Gretsch har interesser i TV Jones og at det er derfor de overlater produksonen av de beste pupsa til dem.

Det er nok en god grunn til at TV jones'a er så dyre som de er.

Mulig du finner noe her: http://www.thegearpa.../t-1068373.html

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som låter best er jo en smakssak.

Men det er vel ikke en hemmelighet at "oppgraderingsmarkedet" er dyrt.

Det er jo det samme med alle andre pickuper, det være seg single coils, p-90 eller HB's. Du finner haugevis med folk som mener de kan gjøre det bedre en de andre.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV Jones Classic er en replica av pickupene som står i Brian Setzers Gretsch fra 1959, korrekt magnet og styrke, korrekt wire, bobbins, polepieces etc, altså en pinlig nøyaktig kopi av en sent femtitalls Filtertron. I følge ryktene er Gretsch filtertrons pre Fender keramiske og med høyere output mens post Fender er med Alnico og Vintage voicet men ikke på langt nær så vintage autentisk som TV Jones. Så der er det og noe å ta hensyn til :)

Tipper det er en grunn til at Gretsch leverer toppgitarene sine med TV Jones.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.