Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

4x12 kabinett!?


Anbefalte innlegg

Så beste 4x12" kabinettet er altså et åpent 2x12" kabinett,

og 4x12" kabinett låter bestandig dårligere enn et åpent 2x12" kabinett?

Det er bare svada. Mange helt vesentlige signaturlyder er spilt gjennom 4x12" kabinett.

@Audun: Har du vurdert at det kan ha noe med høytalere å gjøre at du ikke liker lyden i 4x12" kabinettet ditt?

Jeg har aldri likt V30 høytalere sammen med vintage voica forsterkere.

Selvsagt er ikke åpent 2x12 alltid bedre enn 4x12. Det kommer an på bruken.

Har hatt standard G12-75 elementer i Silver kabbet også. Det er bedre med V30, men ikke helt bra. Regner også med at det kan bli enda bedre med andre elementer. Uansett er det så stort og tungt å drasse på, så det blir nok bare stående uten at jeg gjør noe mer med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er Greenbacks du bør teste i 4x12" kabinettet ditt.

Det er det som står i 2x12 kabbet ja, så ideen er jo ikke borti natta... :P Som sagt så bruker jeg ikke mye energi på det kabbet da det aldri blir brukt annet enn når far min traller litt i kjellerstua si. For han duger det nok mer enn godt nok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen nitriste råd!

Marshall 1960 AX, kr 5600 på 4sound.

Jeps, "alle" gitarister må ha en 4x12 Marshall kasse med GBs. Sånn er det bare. Hvis man så etterhvert blir litt kjerring kan man jo prøve seg på en girrrrle 2x12 men det er faktisk lettere å trille en 4x12 enn å bære en 2x12 ass............. girrrrrrrls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Spør trommeslageren som sitter rett bak kabinettet ditt, og ikke hører en dritt av resten av bandet, så er svaret kanskje litt mer nyansert. Men det er klart, hører alle gitaristen, så er jo problemlet løst.

Trommisen vår er storfornøyd med at han endelig hører meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du chugga tugga, så er det jo det :P

Med mindre du trenger aperæv-tight "djent" så er det faktisk ikke det. Har cranka 5150'n gjennom kabinettet mitt på et par øvinger, og det er så godt som ingen forskjell. Tight så det holder til det aller meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps, "alle" gitarister må ha en 4x12 Marshall kasse med GBs. Sånn er det bare. Hvis man så etterhvert blir litt kjerring kan man jo prøve seg på en girrrrle 2x12 men det er faktisk lettere å trille en 4x12 enn å bære en 2x12 ass............. girrrrrrrls!

Kjenner meg egentlig ikke truffet. Ta en prat med de som blir dødssliten av å ha en Les Paul på ryggen i mer enn et kvarter. Da snakker vi girrrrrrrls! Hjulene på 4x12 kabbet mitt ble dessuten borte for 20 år siden også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du trenger aperæv-tight "djent" så er det faktisk ikke det. Har cranka 5150'n gjennom kabinettet mitt på et par øvinger, og det er så godt som ingen forskjell. Tight så det holder til det aller meste :)

Hehe, var da voldsomt til påståelighet da. Jeg ville aldri ha bytta ut 4x12" kassene min i 2x12" for lyden sin den iallefall. Eneste grunnen til å ha 2x12" i stedet er at det er enklere å flytte på, men man ofrer mye. Nå foretrekker jo jeg lukket kab, men spiller ikke noe djent gitt. Latterlig stor forskjell er det alikevel på åpent å lukket kabinett for min del, som spiller en del metal. Jeg foretrekker faktisk å ha 2 4x12" kasser, et helvete å drasse med, men så sykt mye deiligere å spille gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig er min erfaring at alt annet enn en 1x10" er helt for jævlig tungt å drasse rundt på uansett hva det er. 50W 1x12 eller 2x12 kombo er jo helt håpløst. 50W og 100W topper same shit. Jeg har 1x12, 2x12 og 4x12 kasser og alt er like ubrukelig tungt. Så jeg har gitt opp den vektgreia ass. Pedalbrett er jo faen meg over 20kg det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.