Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lokal musikksjappe gitar setup priser?


Lawson

Anbefalte innlegg

Hei, har du nylig vært innom den lokale sjappa å fått en basic setup?

Hva betaler du for å justere hals, action og skifte strenger samt intonering og sjekk av elektronikk?

Litt rart, for karen i sjappa her spurte hva jeg forventer å betale... Har vært der tidligere å diskutert, å det virker som timelønna ligger rundt 500? Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min til setup nå, med justering av floyd, bånd, hals, og litt olje til fretboardet. 500 pr time. Brukte Geir fra gitarguiden.no i Lillestrøm!

Makan til proft arbeid skal du lete lenge etter. Anbefales på det sterkeste. Gitaren ble så utrolig tight og med lav action så den er en drøm å spille på. Null buzz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk skiftet strenger og et lynkurs i hvordan man gjør det fikk også lært hvordan man justerer alt for 200. tok ca 40 min. Etter det har de loddet en ny lodd i pickupen min siden den funket ikke lengere det kostet 50 kr er overasket over hvor billig det var. 500 hørtes mye ut. Men på tanke at Alta er en liten by og jeg er en gjenganger av en kunde. Og nei jeg kjøpte ikke gitaren fra dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært borti butikker som gjør "setup" til feks 200 kr. Verdt å merke seg at disse sjelden har samme kunnskap og verktøy til de som kun driver med dette. Feks ahv og andre som har spesialisert seg på reperasjon av gitarer. Jobben de gjør er etter min erfaring veldig forskjellig, og jeg hadde valgt de "proffe" uten å blunke hvis det var noe som man ikke gjør selv og som er litt mer enn bare å justere strengehøyde. Har les paulen din knekt halsen og skal limes, går det til proffene.

Misforstå meg rett, finnes sikkert mange bak disken som kan masse og kanskje har verktøy og som får det til. Men Gud hvor mange det er som ikke har det, som gjør ting "så der" .

My 2 cents

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta strenger selv helt siden jeg begynte å spille gitar.

Det er lett og greit, men likevel så vil jeg si at det er verdt å bruke litt penger en sjelden gang for å få skikkelig set-up av gitaren.

Og enkelte ganger, hvis man bytter til andre strengedimensjoner, så skjer det ting i treverket. Hadde en gitar som gikk fra å ha ufattelig lav action og godt intonert, til å bli et plage etter at jeg bytta strenger på den. Tok meg dagevis med prøving på truss-rodden å få satt den opp skikkelig.

Mao, har man ikke erfaring med truss-rodjusteringer ol så er det greit å få noen andre til å gjøre det første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta strenger selv helt siden jeg begynte å spille gitar.

Det er lett og greit, men likevel så vil jeg si at det er verdt å bruke litt penger en sjelden gang for å få skikkelig set-up av gitaren.

Og enkelte ganger, hvis man bytter til andre strengedimensjoner, så skjer det ting i treverket. Hadde en gitar som gikk fra å ha ufattelig lav action og godt intonert, til å bli et plage etter at jeg bytta strenger på den. Tok meg dagevis med prøving på truss-rodden å få satt den opp skikkelig.

Mao, har man ikke erfaring med truss-rodjusteringer ol så er det greit å få noen andre til å gjøre det første gangen.

men jeg tror nok du lærte mye av det, jeg er helt for å gjøre det meste sjæl, < :) Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.