Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Tom Anderson Classic

aurorablind

Anbefalte innlegg

Har endelig fått meg en super-duper-strat i hus! Byttet min American Deluxe-strat med denne fra Sandern her i går (+ litt penger), og jeg brukte hele kvelden i går på å bli kjent med denne.

Fantastisk fjøl! Har aldri eid en gitar som låter så utrolig bra, som er så sinnsykt bra intonert og som er så lettspillt. :wub:

527474_10152180122335065_172724138_n.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert at du er fornøyd! - Den er et presisjonsinstrument av rang ja, var det litt mer kjøtt i halsen på den hadde den vært min fortsatt :). Deluxe stratten jeg fikk i mot hadde akkurat riktig halstykkelse.

Fin gitar men samme problemet jeg har hatt mede mine Andersongitarer, altfor tynne halser.

Har igjen en Anderson som ble spesialbestillt med tykk hals, synd at standardhalsene som de fleste leveres med er så tynne for de er meget bra gitarer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smak og behag. Det passet meg utmerket i alle fall :) Nå er jeg fan av tynne halser jeg da.. Har tynne, stutte pianohender som ikke tåler massive tømmerstokker til gitarhals..

Sant det og gitaren er nok kjempebra for av de noen og tjue TA`ene jeg har spilt på har det ikke vært en eneste ting å utsette noe på ellers!

Er bare min erfaring etter mange år med prøving og feiling at tykkere halser har en helt annen resonanse og fetere tone (Mer masse=mer lyd)

Ble derfor vant til tykkere halser og nå foretrekker jeg det spillemessig også.

Hvilke pickuper sitter i denne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synd at standardhalsene som de fleste leveres med er så tynne for de er meget bra gitarer!

Ingenting er standard på TAG's bortsett at de bruker ulike modeller som utgangspunkt. Imidlertid er det slik at visse halsprofiler dominerer for de ulike modellene. Gjennom 90-tallet gikk trenden i retning av stadig tynnere halser, men det har snudd den siste tiden. For en stund siden så jeg en oversikt fra TAG som viste hvilken halsprofil som var mest vanlig på ulike modeller, og det er langt fra alle som domineres av tannpirker-halser. Den samme oversikten viste at mer enn halvparten av alle gitarene som ble laget i 2009 ble levert med oppskalert halstykkelse uavhengig av halsprofil. Dvs litt tykkere enn utgangspunktet for den aktuell profilen. På Bulldog (singlecut LP-alternativ) og Classic-T modellene er det sågar tykkere halsprofiler som dominerer. Det er ikke mange produsenter som tilbyr like mange alternativer som TAG. For meg er imidlertid det viktigste argumentet for TAG at de tilbyr 24-3/4"-skala som alternativ for alle sine S og T varianter. Med korte fingre synes jeg den litt mindre avstanden mellom de første båndene betyr mer enn halstykkelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting er standard på TAG's bortsett at de bruker ulike modeller som utgangspunkt. Imidlertid er det slik at visse halsprofiler dominerer for de ulike modellene. Gjennom 90-tallet gikk trenden i retning av stadig tynnere halser, men det har snudd den siste tiden. For en stund siden så jeg en oversikt fra TAG som viste hvilken halsprofil som var mest vanlig på ulike modeller, og det er langt fra alle som domineres av tannpirker-halser. Den samme oversikten viste at mer enn halvparten av alle gitarene som ble laget i 2009 ble levert med oppskalert halstykkelse uavhengig av halsprofil. Dvs litt tykkere enn utgangspunktet for den aktuell profilen. På Bulldog (singlecut LP-alternativ) og Classic-T modellene er det sågar tykkere halsprofiler som dominerer. Det er ikke mange produsenter som tilbyr like mange alternativer som TAG. For meg er imidlertid det viktigste argumentet for TAG at de tilbyr 24-3/4"-skala som alternativ for alle sine S og T varianter. Med korte fingre synes jeg den litt mindre avstanden mellom de første båndene betyr mer enn halstykkelsen.

Vet selvsagt det.

Men 90% av TA`ene jeg har prøvd og 3 av de jeg har eid har hatt standard backshapen, som jeg synes er for tynn.

En annen ting er at de ikke vil bruke andres pickuper (Er ikke kjempeglad i TA sine egne..) Så sånn sett synes jeg de er litt begrenset i alternativene sine men...

Foretrekker sånn sett Suhr over TA siden de bruker de pickupene man vil ha og har haugevis med neckprofiler samt at de kan gjøre en hvilken som helst annen kjent backshape på order.

Min TA Classic T har tykkere hals, men jeg måtte lete en god stund etter den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.