Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Streng og pickups


Explorer89

Anbefalte innlegg

orginal pickups på epiphone explorern gir ikke akurat den "Enter Sandman" opplevelsen jeg vil ha, savner den røffe Lyden fra Gitarn. spiller å øver på alt innen Metallica samt noe fra GNR.

satt å sniffet litt på Het Set eller noe ala dette :

EMG 81 http://www.gitarhuset.no/product/emg/3003890/emg-81-humbucker-sort

og

EMG 60 http://www.gitarhuset.no/product/emg/3003847/emg-60-humbucker-sort

Endret av Explorer89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere gjort det samme, skiftet til EMG i en Epiphone Les Paul. Det er klart det har sine fordeler. Det ga meg mindre problemer med feedback og litt klarere cleanlyd, men tok meg ikke særlig nærmere Metallicaland. Kostbart var det også.

Gå gjerne for EMG, det er ingenting i veien med dem. Men hvis målet er røffere lyd så ville jeg heller sett på forsterken kanskje? Det er ingen problem å få brutal lyd ut av passive pickups. Bare se på Gojira for eksempel. :)

Hvilken amp spiller du på i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å teste et par hotte GFS? Nå finnes det EMG-kopier også som skal være relativt ok (askret her på forumet mener jeg har nevnt de i gode ordlag tidligere). Ikke noe galt i å gå hele veien og kjøpe EMGs, men det er ikke sikkert at forskjellen mellom EMGs og kopiene er så stor på ditt utstyr (synsing fra min side, jeg aner ikke hvordan Mustang-ampene reagerer på forskjellige gitarer og pickups, her må andre kime inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beg to differ:)

Mustang-ampene høster jo så å si bare lovord, og jeg vil si at trådstarter tjener mer på å spille på en epiphone med gode pickups gjennom en Mustang enn hva resultatet vil bli om han bruker 10k på en feit amp som fores med dårlige epiphone-humbuckere....

Et pickupskifte trenger jo heller ikke koste skjorta før man opplever det som en enorm oppgradering.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det samme. vist man legger ihop den 81 å 60 så blir det 2000kr + Nye strenger, etter så jeg har hørt må nye strenger monteres ved montering av nye pickups.

Enter sandman var bare et eksempel holder for øyeblikket på med St.Anger og Death Magnetic cover's.

Regner med at vist jeg bestiller 81 og 60 at alt av nødvendige ledninger og dill dall følger med?

og hvilken strenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skifter trenger veldig skjeldent, så kan jo det også være en grunn til at du har litt for døll lyd. De fleste strengetyper mister "futten" etter en måneds tid med noenlunde aktiv spilling.

Hvis du insisterer på å skifte hver bursdag, så kan kanskje Elixir være veien å gå. Hvis ikke så er Ernie Ball Slinky og GHS Boomers de mest populære og vanligste merkene. 10-46 dersom du stemmer i standard stemming. Stemmer du en halvtone eller heltone ned, som jeg regner med du gjør siden du covrer Metallica, så kan du med fordel gå opp et hakk. 11->50-something. Tykkere strenger gir lyd med mere hår på ballene.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skifter trenger veldig skjeldent, så kan jo det også være en grunn til at du har litt for døll lyd. De fleste strengetyper mister "futten" etter en måneds tid med noenlunde aktiv spilling.

Hvis du insisterer på å skifte hver bursdag, så kan kanskje Elixir være veien å gå. Hvis ikke så er Ernie Ball Slinky og GHS Boomers de mest populære og vanligste merkene. 10-46 dersom du stemmer i standard stemming. Stemmer du en halvtone eller heltone ned, som jeg regner med du gjør siden du covrer Metallica, så kan du med fordel gå opp et hakk. 11->50-something. Tykkere strenger gir lyd med mere hår på ballene.

Stemmer i her. Noe sier meg at trådstarter ikke er veldig ivrig på strengeskiftene, og jo eldre strenger, jo døllere lyd. Du glemte D'addario EXL110 strenger, GummiTZ. Kjøper du pakker med minst 10 sett, får man dem til ca. 45,- settet her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.