Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digitalt trommesett?


Anbefalte innlegg

Sorry for eg lager så masse tråder.

Eg berre lurte på, hva er det beste digitale trommesettet disse kravene?:

-Pris: Helst ikkje høgere enn 7-8000 kr

-Har midi ut

-Fungerer med ezdrummer og superiordrummer, dvs det om eg slår på skarptromma så får eg eit skarptrommeslag i ezdrummer. (Må også funke med pc, mac og min DAW; reaper)

-Har dobbelpedal og helst hihat+ helst 3 cymbaler

-kan kobles til PA, headsett

-Ha gode trommelyder forr alle stiler, spesielt for hardrock/metal

-Kan fåes på musikkbutikker i norge, slik at ein kan få hjelp om noko ikkje virker og gratis reperasjon

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i utgangspunktet greit at du starter tråder og spør spørsmål (som er hensikten med forumet), men kravene dine er så spesifikke at jeg tror du fint finner svaret selv ved et kjapt google-søk, eller ved å scrolle raskt igjennom utvalget på en hvilken som helst norsk nettbutikk.

Når det er sagt, gå for Roland HD-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige padder, trangt og med elendige pedaler som man ikke kan bytte ut.

...men helt perfekt for en som primært er gitarist, med liten plass og som trenger en enkel måte å legge inn trommespor på. Kan si meg enig i at HD-1 er stusselige greier, men HD-3 er et godt hakk opp både på funksjonalitet og spillekomfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Roland TD-11K koster nå 7700 hos Sound1, men da må du kjøpe basstrommepedal i tillegg.

Egentlig like greit, for da kan du skaffe en ordentlig dobbelpedal med en gang, og det er det eneste som funker om du skal ha dobbelbass. Den elektroniske hi-hat-pedalen er helt ubrukelig å bruke som basstrommepedal nr.2 da denne har en helt annen respons enn en vanlig pedal.

Totalprisen blir jo noe mer enn for HD-3, men jeg anbefaler det virkelig. Både HD-1 og HD-3 er ganske trange sett, som føles veldig unaturlige å spille på. Med f.eks nevnte TD-11 kan du bytte ut padder og legge til en cymbal etterhvert når du finner ut at du ønsker noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig like greit, for da kan du skaffe en ordentlig dobbelpedal med en gang, og det er det eneste som funker om du skal ha dobbelbass. Den elektroniske hi-hat-pedalen er helt ubrukelig å bruke som basstrommepedal nr.2 da denne har en helt annen respons enn en vanlig pedal.

Veldig sant og veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en selvfølge egentlig. Skal man spille basstromme med begge beina må man selvsagt ha en pedal som egner seg til dette. Tør ikke tenke meg hvordan det er å spille med helt forskjellig respons. Reageres det likt på høyre og venstre bein er det egentlig latterlig enkelt å få det til å sitte (minus blast beats som er vanskelig å spille av åpenbare grunner - helt greit for min del da jeg synes det er masete).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et Roland HD-3 sett i 3mnd før jeg nettop solgte det. Greit sett bortsett fra basstromme "pedalene". Veldig tunge/seige på en måte og dårlig respons.

Yamaha DTXplorer er i min mening det beste settet til laveste pris. Hvis du kjører det rett i DAW med EZD e.l så er det ingenting å utsette på det, men hvis du har råd til et sett i Roland TD serien ville jeg heller ha gått for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.