Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste lykort for meg?


Anbefalte innlegg

Hei, eg er på jakt etter ett nytt lydkort (audio interface). Her eir ei lista for spesifikasjonar som bør være i lodkortet:

-8 inputs mikrofon, og opp til 8 inputs til instrumentkabel

-Helst ha mulighet ttil både firewire og usb

-funke på både mac og pc

-funke med de fleste DAW inkludert den dawen eg bruker som er Reaper

-helst Ikkje behov av å installere programvare, dvs. lydkortet har knapper for voloum etc... (Lydkortet treng selfølgeleg ikkje å ha effekter som eq)

-Pris tenker eg rundt 3-4000 kr

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst på den første du posta, men du er nødt til å ha eit program for å bruke det, og det fungerer ikkje med nyaste mac os. Då virker det som presonus ikkje bryr seg om nye opdaeringer :/

Btw, eg har ein pc uten firewire. Kan eg bruke ein adapter då?

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tipsa om dette kortet før, men det er så bra at jeg kan ikke la være ;) Har hatt det selv noen år selv, og er utrolig fornøyd.

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=722748&artno=203423

...men du strever nok litt med å finne både USB og FireWire-støtte på ett og samme kort. Er skeptisk til adapter mot firewire, hvis det er en stasjonær er det letteste å få satt inn en FireWire-kontroller. Usikker på hvilke valgmuligheter du har når det kommer til bærbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du etpar forslag ihvertfall....har selv ingen erfaring med noen av dem. Ser ut som du skal slite med å finne noe rimelig med både Usb og Firewire.

nr1

nr2

Ulempen med disse er at du ikke får hvært spor hvær for seg i studio programmet? trur du kun for et sterio spor inn i programmet, og ikke ett og ett spor for hvær mikrofon/inngang? Ser hværtfall slik ut på de Youtube videoene jeg har sett om Behringer XENYX X2442USB. og hvis dette er tilfelle, så er no vell XeNoSmurfen og mine forslag bedre mener jeg. da får du alle ingangene hvær for seg inn i programmet, og du kan juster så mye du vil på hvær mikrofon etter at opptaket er gjort. at mine forslag ikke fungerer på de nye mac OS vil jeg tro blir fikset fort med nye oppdateringer? men jeg er nå ganske sikker på at disse lydkortene ikke er låst til programmvare? mener du kan bruke disse både på cubase, studio one osv? eller tare jeg helt feil? vet iværtfall studio one og cubase er blitt brukt til disse lydkortene etter å sett noen youtubeklipp.

Vis det er stasjonær pc du har, så er det ingen problem å sette inn firewire. Ikke for bærbare pc'er heller fo den slags skyld...

Lykke til med letingen! blir spennende å se hva det lander på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har tipsa om dette kortet før, men det er så bra at jeg kan ikke la være ;) Har hatt det selv noen år selv, og er utrolig fornøyd.

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=722748&artno=203423

...men du strever nok litt med å finne både USB og FireWire-støtte på ett og samme kort. Er skeptisk til adapter mot firewire, hvis det er en stasjonær er det letteste å få satt inn en FireWire-kontroller. Usikker på hvilke valgmuligheter du har når det kommer til bærbare.

Ser ut som noke bra for prisen! Usb 2.0 sant? Det programmet det er bilde av i baktunnen, kva er det, og må du ha det for å bruke lydkortet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som noke bra for prisen! Usb 2.0 sant? Det programmet det er bilde av i baktunnen, kva er det, og må du ha det for å bruke lydkortet?

Med mindre de har oppdatert PRO40'en så er det Firewire på den. Programmet er noe som følger med, du kan justere noe volum og du får litt info om den er koblet til osv. Noe mer husker ikke jeg om hva det gjorde, det må nesten Smurfen utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er denne bra? http://www.presonus.com/products/AudioBox-1818VSL Men kan eg bruke det uten stømadapter når eg berre har dynamiske mikker? Og kan eg bruke det uten programmet som følger med? Om eg ska mikke ett trommesett, har eg 8 mic inputs sant? Eller kan eg også bruke line ingangene på baksiden med adaptere til xlr?

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er bra eller ikke vet jeg ikke, men du må nok bruke strømadapter uansett her, du har 8 input, de bak er ut. Programmet som følger med (om ikke cubase eller lignende er med i noen form også følger med) trenger du ikke til å bruke til annet enn å stille inn litt volum, output, monitor, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.