Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mister Low end når jeg slapper


simenandreas

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som har denne opplevelsen når dere slapper? Jeg har spilt mange forskjellig basser, og har alltid hatt dette "problemet". Det merkes nesten ikke når jeg spiller for meg selv, eller med pc/macen. Men når jeg er i en bandsituasjon merkes det godt. Det kan være jeg har litt aggresiv fingerstyle, men jeg vet når jeg ser en bassist som spiller veldig hardt, og jeg er ikke en av dem. Jeg har spilt bass i 9 år, og jeg vil si jeg har en meget god teknikk generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring tilsier at det er en EQ-greie. Trenger du mer, skru EQ-en i dette området. Slap er i utgangspunktet mye mindre bånntungt enn fingerstyle, og da må det kompenseres om ønskelig. Attacket kan også ha litt å si, både mtp. hvor hardt du slår og hvor rask du er (da tenker jeg på hvor lenge du faktisk er nær strengene / hurtighet på tommelbevegelsen).

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter svarene over, kan vel føye til at du får litt mer bånn hvis tommelen treffer strengen mellom fremste mikk og gripebrettet(ala Marcus Miller) i stedet for på enden av gripebrettet. Hvis du ikke får til et tilfredsstillende kompromiss mellom slap/fingerspissene, så kommer du vel ikke utenom en pedal som svitsjer mellom to forskjellige eq-settinger+evt en kompressor.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er galt med tekstformatet ditt, Bugbass? Æ, Ø og Å vises ikke skikkelig.

Edit: Mulig problemet ligger hos meg...

Det kan være skrevet på iPad. Leverandør av forumsoftware er varslet, men ting tar tid. For de som opplever det, kan det hjelpe å trykke på 'endre* etter at innlegget er postet, og lagre endringer. Man trenger ikke å endre noe av teksten, men da retter det seg selv, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skrevet på iPad. Leverandør av forumsoftware er varslet, men ting tar tid. For de som opplever det, kan det hjelpe å trykke på 'endre* etter at innlegget er postet, og lagre endringer. Man trenger ikke å endre noe av teksten, men da retter det seg selv, merkelig nok.

Jeg så teksten helt som normalt da jeg skulle sitere innlegget hans, hvertfall, så det er mulig du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er galt med tekstformatet ditt, Bugbass? Æ, Ø og Å vises ikke skikkelig.

Edit: Mulig problemet ligger hos meg...

Jeg har skrevet innlegget på iPad, fulgte oppskriften til Audun, ser det bedre ut nå?

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.