Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintage Fender Blender - Noen her som kan fikse denne?


davidsen

Anbefalte innlegg

Var en tur på loftet til gamlefolka i går, og til min glede fant jeg endelig den gamle fuzzboksen jeg brukte på nittittallet. Dette er en Fender Blender fra søttitallet. Jeg gleda meg som en unge til å teste den i går, men den var jo (selvfølgelig) helt død.

Er det noen her som trur de kan fikse en slik en?

Sånn ser den ut :

fender_blender-3knobs_001.jpg

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på at det mangler en ledning. For meg ser det ut som jackinngangene har jordkontakt gjennom chassis. Ut fra bildet ser det heller ikke ut som det har vært loddet noe på den "tomme" pin'en på den jackinngangen, eller at det er noe som har brukket av.

[Edit: det at pedalen virker i bypass tyder også på at jord på både input jack og output jack er OK]

Sitter batteriklemmen tight på batteriet? Jeg har noen ganger opplevd at klemmene har blitt løse og ikke skaper ordentlig kontakt med batteriet. Da har det hjulpet å bøye litt på noen av klemmene så de strammes opp.

Endret av entoneskala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du forresten batteri eller strømforsyning når du testet? Jeg fikk en assosiasjon til Fuzz Face og andre germanium bokser med positiv jord --> hvis du huker opp flere bokser så funker dert dårlig å kople både negativ jord og positiv jord til samme strømforsyning samtidig. (har ikke sjekket om denne faktisk er positiv jord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Uten å ha sett på skjema i det hele tatt:

Vri venderen mange ganger frem og tilbake. Etter lang tid uten bruk er det god mulighet for dårlig kontakt her. Elektro rensespray gjør heller ingen skade.

Det samme gjelder for potmeter.

Virker det ikke tar vi neste utfordring om den kommer.

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.