Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp i Pro Tools (Problemet er løst)


Anbefalte innlegg

Hei.

Pro Tools er ganske nytt for meg (har lenge brukt Adobe Audition) og jeg bruker versjon 9 med Mbox 3. gen. Atm prøver jeg å få kobla xlr'en til en mono audiotrack slik at jeg kan spille inn gitar. Jeg klarer ikke å få no kontakt, men det rare er at lydsignalet ender opp i midistripa for orgel.. Er det noen her som har vært borti dette før og som vet hva jeg gjør galt? Jeg mener at jeg har satt I/O'ene rett, men jeg klarer ikke finne ut av dette her..

Et annet problem er at volumfaderen på midi-bassen har låst seg. Jeg kan stille opp og ned på den, men med en gang jeg trykker play så hopper den tilbake der den var.. hjelp??

Jeg setter stor pris på svar da jeg ikke kommer videre i prosjektet på grunn av dette :)

post-9530-0-87713900-1349455305_thumb.jp

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om du har funnet ut av det i mellomtida, men hvis ikke har jeg følgende å komme med:

Såvidt jeg kan se så kommer det inn på det dupliserte orgelsporet? Etter bildet å dømme så har du satt på record-knappen på dette sporet, samt valgt å få signalet fra audio input 1-2, hvilket vil gjøre at du får lyden inn på dette instrument-sporet. Personlig har jeg aldri valgt noen input for instrumentspor, da det bare blir rot og kluss. Er det Audio 5 du skal ha inn gitar på? Isåfall må du bare armere denne record-knappen isteden.

Angående bassen så står den (som alt annet) på auto-read, hvilket vil gjøre at den følger evt. automasjon. Jeg antar det da ligger automasjon inne, men for å sjekke kan du sette denne på off på bassporet. Da skal du kunne justere den som du vil og få den til å bli værende.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om du har funnet ut av det i mellomtida, men hvis ikke har jeg følgende å komme med:

Såvidt jeg kan se så kommer det inn på det dupliserte orgelsporet? Etter bildet å dømme så har du satt på record-knappen på dette sporet, samt valgt å få signalet fra audio input 1-2, hvilket vil gjøre at du får lyden inn på dette instrument-sporet. Personlig har jeg aldri valgt noen input for instrumentspor, da det bare blir rot og kluss. Er det Audio 5 du skal ha inn gitar på? Isåfall må du bare armere denne record-knappen isteden.

Angående bassen så står den (som alt annet) på auto-read, hvilket vil gjøre at den følger evt. automasjon. Jeg antar det da ligger automasjon inne, men for å sjekke kan du sette denne på off på bassporet. Da skal du kunne justere den som du vil og få den til å bli værende.

Tusen takk for hjelpa! Fant ut av ting ved hjelp av tipsa dine. Det rare er at gitaren kom ut i midi-orgelet uten å være armert for recording. Den dupliserte stripa var bare for å prøve om jeg klarte å endre den over til en audiostripe. Jeg fulgte rådene dine og tok vekk input på alle virtuelle instrumenter og jeg armerte audiostripa for recording, og der var lyden! Rookiemistake xD Det med å slå av auto-read på bassen funka også, takker så meget, du redda kvelden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.