Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes denne pedalen?

Kossoff

Anbefalte innlegg

Jeg liker å ha brettet mitt, hele oppsettet så enkelt som mulig. Så, jeg lurer på om jeg skal erstatte to vrengpedaler og en booster med en pedal som kan gjøre en hel del forskjellig. Jeg er ikke interessert i noe digitalt.

Det jeg lurer på er om det finnes en pedal som kan gi meg både vreng og boost, som kan motta to signal og sende de forskjellige signalene videre til hver sin kanal i min amp. En vrengpedal med to outputs og en input, er ikke det jeg trenger, fordi jeg jeg kjører gitaren rett i en splitter som går til hver sin kanal, med tilhørende effekter i kjeden.

Videre hadde det vært kjekt om det gikk an å bytte mellom hvilken kanal vrengen/boosten skulle gå til, eller evt gå til begge kanaler på en gang.

Gi meg hint!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dette du mener?

http://zvex.com/vbor.html

Der er den ene poten og den ene knoben til venstre en helt clean boost med kun volume. De andre tre er en distortion krets som er modellert etter en gammal JTM og låter knalltøft! Planer om å skaffe en sjøl til ultrasmå gigs der Mesaen bare blir en liten fuzz hvis jeg må ha master så lavt.

EDIT: mer info: http://zvex.com/boxofrock.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les førstepost litt nøyere... :D

Men jeg skjønner ikke hvorfor jordsløyfe nødvendigvis skulle være et problem. Hvis man bygger en vreng+boost med innebygget aktiv ABY-funksjon så er det da (excuse the pun) i boks?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les førstepost litt nøyere... :D

Men jeg skjønner ikke hvorfor jordsløyfe nødvendigvis skulle være et problem. Hvis man bygger en vreng+boost med innebygget aktiv ABY-funksjon så er det da (excuse the pun) i boks?

Det må jo være to kretser som deler pots og switcher. Må da være stereo poter og fler-pola switcher Slik at signalene ikke blandes, men hele tia er separate.

Man må enten bygge selv, eller ha to helt like pedaler over hverandre og trykke på kanppene samtidig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.