Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Gibson Les Paul Traditional


Pottifar

Anbefalte innlegg

Gratulerer med stilig rigg. Kjenner at jeg misunner deg litt, hadde ikke gjort noe med en Les Paul i tillegg til Tom Andersonen min :) Ikke for å ødelegge for trådstarter, men er det noen som har erfaring med Studioene? Holder de stemminga, og er de gode til prisen å være? Kjenner at jeg har lyst på en humbucker-gitar, men lommeboka tillater ikke så mye nå for tiden. Kanskje jeg skal spare meg opp litt til og kjøpe meg en Traditional eller Standard? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stilig rigg. Kjenner at jeg misunner deg litt, hadde ikke gjort noe med en Les Paul i tillegg til Tom Andersonen min :) Ikke for å ødelegge for trådstarter, men er det noen som har erfaring med Studioene? Holder de stemminga, og er de gode til prisen å være? Kjenner at jeg har lyst på en humbucker-gitar, men lommeboka tillater ikke så mye nå for tiden. Kanskje jeg skal spare meg opp litt til og kjøpe meg en Traditional eller Standard? :)

Studioene kan nok variere litt, men de jeg har vært borti har vært bra i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stilig rigg. Kjenner at jeg misunner deg litt, hadde ikke gjort noe med en Les Paul i tillegg til Tom Andersonen min :) Ikke for å ødelegge for trådstarter, men er det noen som har erfaring med Studioene? Holder de stemminga, og er de gode til prisen å være? Kjenner at jeg har lyst på en humbucker-gitar, men lommeboka tillater ikke så mye nå for tiden. Kanskje jeg skal spare meg opp litt til og kjøpe meg en Traditional eller Standard? :)

De studiomodellene jeg har prøvd har hatt litt komprimert lyd, men mye klang og fin lyd.

Fin gitar & amp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AddiToll, jeg har en 2012 modell Studio, og det er en kjempe gitar!

Holder stemminga godt, god (og variert) lyd i mikkene med coilsplit på begge.

Og gratulerer til Pottifar med lekkert utstyr!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder om gitarer holder stemminga, så skal de være veldig billige for at mekanikken er så dårlig at den gjør at stemmingen ikke holder. Setter man på strengene korrekt, og nuten er riktig filt evt. Smurt litt med f.eks "bly" fra en blyant, skal det ikke være noe problem. Unntaket kan selvfølgelig være billige tremolobroer.

LP Studio har jo samme hardvare som er brukt på Gibsons i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en studio i tillegg som jeg er knallfornøyd med. Som nevnt tidligere, er treverket i studioene svært variablet, men min studio har jeg vært ekstremt heldig med og den har en helt fantastisk sustain! De største forskjellene er nok kosmetiske, og jeg vet ikke om jeg ville tatt meg råd til prishoppet til traditional/standard på det dersom jeg hadde et stramt budsjett.

Ellers har studioen en noe hissigere lyd enn Traditionalen, da pickupene er mer "moderne" om man skal kunne kalle dem det. Siden jeg har brukt avsindige mengder penger på ny rigg, vurderer jeg faktisk selge min LP Studio som jeg kjøpte i fjor. Ligger i Kjøp/Salg forumet.

Det morsomste med hele historien er at ejg var egentlig kun innom 4sound for å justere intonasjonen på bassgitaren min, men gikk hjem med det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.