Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarist/Vokalist søker band


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er en mannlig gitarist på 23 år som er på utkikk etter musikalske morsomheter i Levanger-området i Nord-Trøndelag. Er relativt åpen på det med alder, så lenge folka jeg skal spille sammen med, vet hva de holder på med. :)

Har gått folkehøgskole ett år nå (11/12 semestret) med gitar og vokal som "hovedinstrumenter" og begynner å savne å spille i band/sammen med noen.

Har gode ferdigheter på gitar, spesielt når det kommer til akkorder kanskje. Er ingen dreven sologitarist, men er ganske god på å improvisere når det behøvs uten at folk gremmes. ;)

Vil karakterisere gitarspillingen min som allsidig. Har spilt i Rockeband før, og har spilt en del metall, men har nå begynt å spille mer i andre sjangrer (spesielt på folkehøgskolen med mange kvinnelige vokalister og popmusikk), pop, indie, blues, jazz osv. og begynner å mestre bluesen og popen iallefall. Har også ganske gode ferdigheter når det kommer til kassegitarspilling. Har spillt bass en del, men har verken eget bassutstyr eller mye erfaring med feltet.

Har ikke noe problem med å holde følge med ett akkordskjema når jeg får en feeling for rytmen. Har også litt erfaring fra låtskriving, men føler kanskje jeg trenger flere musikere sammen med meg for å få frem kreativiteten min.

Når det kommer til vokalfeltet så vil jeg si at jeg har en brukbar stemme som kan brukes til (i all hovedsak) blues og mer alternativ musikk (stemmen er ganske mørk). Kan også synge backingvokal mens jeg spiller helt uten problemer.

Er på utkikk etter ALT av band/jamming og slikt som har med musikkutøvelse å gjøre. (Orginale band, Coverband, støttegitarist for vokalist, teater/musikaloppsetninger osv.)

Om jeg har noen preferanser, må det være artister/band som John Mayer, Eric Clapton, Kråkesølv, Bigbang, Foo Fighters, Iron Maiden, Jorn, ZZ Top, Pearl Jam, Jeff Buckley, Hellbillies for å nevne noen. Så ja, svært variert, for å si det mildt.

Har i all hovedsak ettermiddager fri (Går høyskole), og er åpen for å endre på helgevaner o.l. om jeg får meg noen å spille sammen med.

Når det kommer til utstyr så har jeg det som trengs fra en gitarist. Om noen vil starte nytt band med meg, må vi få ordnet med øvingsrom/PA noe sted, noe jeg tror høyskolen min tilbyr studentene. (må avklares)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.