Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ministack og multieffekter, forslag?


Heilage

Anbefalte innlegg

Hepp.

For øyeblikket har jeg en Fender Mustang I, og den er fin nok den, men jeg vil gjerne gå til noe litt enklere og mer "back to basic". Dette er av flere grunner.

Jeg ønsker å forsøke å bygge forsterkere, noe som krever et forsterkerkabinett av noe slag for å finne ut om det faktisk funker. Da kan jeg likesågodt også skaffe en liten forsterkertopp jeg kan bruke til øving når prosjektforsterkerne ikke kan brukes av ymse grunner. Jeg vil også bygge effekter (skal prøve meg på dette før jeg begir meg ut på forsterkere). Nå har det ikke så mye å si hvilken forsterker jeg bruker med effektene (tror jeg, har ikke satt meg så godt inn i det enda), men jeg liker å tro at det er bedre å ha en veldig standardisert forsterkerlyd i bunnen, for å lettere vurdere hvordan man skal justere lyden i effekten. Eller noe.

Anyway, fint med modelleringsamp, men jeg har den siste tiden hatt et ønske om å bli litt mer "analog" i fremgangsmåten. Jeg liker knotter og brytere. Til det formålet var tanken å kjøpe et lite stack og en multieffekt av noe slag (denne er for å supplere med ekstra effekter utover pedalene jeg bygger/kjøper fremover). Orange virker som et ålreit merke, og lovprises jo både her og der.

Et par ting vedrørende størrelse og kraft: Dette er til øving hjemme i min (veldig lille) leilighet. Naboene mine setter nok pris på at det ikke er jævlig høyt. Jeg har også begrenset plass, så 4x12-kabinetter er mildt sagt overkill. Jeg er også ute etter å begrense budsjettet, jeg er student. Skal jeg legge mye penger i forsterker vil jeg heller kjøpe noe beregnet for større lokaler.

http://www.thomann.de/se/orange_micro_terror.htm

http://www.thomann.de/se/orange_ppc_108.htm

Jeg er veldig åpen for forslag når det kommer til merker og modeller, så fyr på om dere har noen bedre forslag. :)

Effektmessig tenkte jeg en Boss ME-25 eller ME-70. Kjenner liksom til Boss, men også der tar jeg gjerne alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, den Microterrorn låter faktiskt bra med tanke på storlek och pris, om man kopplar det till något större än den medföljande 1x8. 1x8:an låter inte så väldigt bra (men den ser kul ut :) ). Jag har kört den genom en Orange 2x12 här hemma i lägenheten och då börjar vi snacka, då öppnar den upp på en helt annan måte. När mastervolymen är på runt 1.5 av 10 så börjar det bli högt. Jag har testat den i replokalen tillsammans med en Marshall 4x12 men det blir den för svag till. Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ta toppen med på gig som backupamp om jag vet att ljudet ska mickas upp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa boogie 1x12" funker supert for hjemmebruk for min del. Da har du et knallkabinett som varer livet ut :) Ellers har jeg også hatt noen Orange 1x12" som også er gode, men Mesa er i en annen liga synes jeg.

Skal titte på Mesa, men er ikke det veldig dyrt på generell basis?

212 setter du på høykant, da tar det ikke mer plass enn et 112 ;)

Du stiller alltid opp for å foreslå noe større. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Thiele. Selv har jeg et Mesa Thiele-kabinett med en 200watts EV12L. Gav £ 300 brukt inkludert frakt fra England for noen år siden (og av en eller annen grunn slapp jeg å betale mva på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.