Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Investere i god Gibson


Mering90

Anbefalte innlegg

Relativt meningsløst råd ja. Jeg ville kjøpt meg en ES 335, men det er fordi jeg har både LP og Tele fra før. Det hjelper uansett ikke trådstarter det spøtt da han lurer på hvilken LES PAUL han skal velge.

R0 blir også foreslått, og da lurer jeg på hvorfor? Den kommer ikke som goldtop uten at man spesialbestiller, så vidt jeg vet i hvert fall, og det er akkurat samme gitar ellers bortsett fra halsprofilen som vanligvis er tjukkere på R7. Og mulig noe lettere treverk i R0 (Noen liker naturligvis finishen bedre, men... ;) ) Når budsjettet uansett er maks. 15k. vil man ikke finne noen R0 til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R0 var nok et like idiotisk forslag som en tele ja. Ser den. Jeg trekker det tilbake :ninja:

Nåh. Du foreslo i hvert fall en Gibson Les Paul, så helt på bærtur var du da ikke... :D

Er likevel nysgjerrig på hva som gjør at du foreslår R0 kontra en R7? Jeg hadde veldig lyst på en R9, men prisen kontra en R8 tilsa den gangen jeg handlet at forskjellen mellom R8 og R9 stort sett handlet om vekt og flammelønnstopp, så da ble det R8... I første omgang. ;) Når trådstartet ønsker en LP, og gjerne Goldtop, til maks 15 lapper, er ikke da en brukt R7 et helt glimrende forslag?

Når det er sagt, hadde jeg ikke hatt noe i mot en R0 heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig være greit å tipse om R6 i tillegg - da får du P90er i stedet, som for mange er synonymt med gulltopp. Selv hadde jeg nok i dag heller kjøpt denne enn R7 (jeg har så latterlig lyst på en ebony R8 i tillegg og da er det jo greit med en LP med P90er også...), men de er nok litt vanskeliger å finne. Bare får å gjøre valget ditt enda vanskeligere, altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vittig egentlig...hver gang noen spør om tips ang en Gibson-gitar, tar enkelte her på forumet helt av og ender opp i en helt egen diskusjon

om hvilke modeller som er best osv osv...informativt, men også litt morsomt :D

Du mister hersketeknikk, hva forventer du på et diskusjonsforum for gitarister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.