Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Herbert: To kjøp, or not to kjøp?


Kizza95

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har sikla på en Diezel Herbert i et par år nå, men den har alltid vært for dyr. Nå har jeg funnet en på www.musicstore.de , og den koster 18.000 NOK .. Dette vil jeg kalle billig, men jeg tenker meg om 2 ganger, da jeg hører mye merkelig ang. MIDI systemet, og at den er upraktisk. Har prøvd den titalls ganger på Tre-45 i Trondheim, og blir like stoked hver gang. Er det noen som har Erfaring med Diezel Herbert her, som har noen meninger og råd? (Har Forresten en Diezel Einstein fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regna med Frakt og moms?...

Den koster 2428,57€ Netto (uten tysk moms) på nettsiden. Det koster sikkert ca. 50 euro i frakt, også må du betale 25% moms ved import.

Da blir prisen:

(2428,57+50) = 18249,04NOK (ifl. Xe.com)... Deretter må du legge på moms : 18249,04 * 1,25 = 22811,30 kr.

Blir nok ikke 18000 NOK nei.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regna med Frakt og moms?...

Den koster 2428,57€ Netto (uten tysk moms) på nettsiden. Det koster sikkert ca. 50 euro i frakt, også må du betale 25% moms ved import.

Da blir prisen:

(2428,57+50) = 18249,04NOK (ifl. Xe.com)... Deretter må du legge på moms : 18249,04 * 1,25 = 22811,30 kr.

Blir nok ikke 18000 NOK nei.

Det har du rett i. Frakt koster 20 Euro, men MVA har jeg ikke tenkt over. skal ringe Tollevesenet å få ca. pris på toll... Hva er det som er ''bra'' pris for en Herbert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Frakt koster 20 Euro, men MVA har jeg ikke tenkt over. skal ringe Tollevesenet å få ca. pris på toll... Hva er det som er ''bra'' pris for en Herbert da?

Det er ingen toll, så ingen vits å ringe. Men 25% moms blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den prisen jeg posta, er ingen ingen urealistisk pris med tanke på eventuell import. +/- ett par-tre hundre kroner.

http://forum.gitarno...diezel-herbert/

Her er den forrige Diezel Herbert ampen som ble solgt brukt her til lands.

Det er en dyr amp, det skal jeg ikke nekte for, men om det er AKKURAT den ampen du VIL ha, er det ingen måte utenom å enten ha tålmodighet og vente på en brukt en, eller evt. importere.

Er du derimot fleksibel på hvilken amp du skal kjøpe, finnes det nok mange andre amper som kan komme relativt nært med tanke på lyd, uten den samme heftige prislappen... :P

Blant annet ENGL, Hadde en ENGL Blackmore selv for noen år siden, og det var en knall amp det, til både rock og metall. Koster ikke skjorta eller. Ca. 8-10.000 kroner kan man forvente å må betale for en brukt en.

Her er ett kupp: (Blackmore med Z-5 Footswitch til 9500,-)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37289029

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt en Herbert i 6 år nå, å det Hallstein sier om lyd er vel litt feil. Jeg har enda ikke hørt en amp som er veldig lik. Eneste ampen jeg har prøvd som har noe lignende trøkk er VHT/ Fryette Sig: X. Engl et veldig veldig langt unna, iallefall Fireball, Powerball og Savage, som er de jeg har testa ganske godt.

Herberten er nok i en klasse for seg selv hvis du vil ha tight tørr moderne metallyd, noe den gjør bedre enn noe annet. Om du liker lyden er jo en smakssak, da ampen er lite tilgivende og steril, men du sier jo du har prøvd den mange ganger, så da er vel det besvart. I tillegg har ampen en meget god clean, bedre enn noen andre highgainamper jeg har testet.

Mididelen funker fint så vidt jeg har prøvd iallefall. Har stort sett brukt den til å styre andre enheter, noe som er enkelt og greit. I tillegg har man jo svitsjloopen, som er genial. I alt 3 loops.

Jeg prøve den, å måtte kjøpe den. Tenkte en stund på å selge, men fikk meg ikke til det. Man får ikke en bedre amp enn dette. Men selvsagt, man får andre amper som er like bra, så da ender det til slutt opp i smak og behag. Herberten er en amp man egentlig ikke får noe behov for å selge, da ender det heller med at man kjøper flere amper og har i tillegg. Med en gang man blir vandt med å ha det trøkkey i ryggen, blir det trist å fyre opp f.eks en Powerball i stedet, da den låter og trøkker omtrent like mye som en Metal-Zone pedal sammenlignet med Herberten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt en digresjon å skrive at cleanlyden på en metallforsterker er bra innen noen som helst definisjon.

Er du avhengig av god cleanlyd, bruker man cleanforsterker i tillegg. Trenger du OK Cleanlyd, bruker du bare den innebygde cleankanalen.

Har enda til overs å prøve en GOD cleankanal på noen metallforsterker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med cleankanalene på high-gain amper er at de tar pedaler svært dårlig. Man kan aldri få noe særlig fet bluesvreng e.l. med cleankanalen på en metallamp, selv om det kanskje ikke er like aktuelt for alle... (derfor jeg har Axe-FX... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt en digresjon å skrive at cleanlyden på en metallforsterker er bra innen noen som helst definisjon.

Er du avhengig av god cleanlyd, bruker man cleanforsterker i tillegg. Trenger du OK Cleanlyd, bruker du bare den innebygde cleankanalen.

Har enda til overs å prøve en GOD cleankanal på noen metallforsterker i det hele tatt.

Vel, Herberten har faktisk en meget god cleankanal. Selvsagt ikke like god som en dedikert cleanamp, men det er jo en av tingene den er kjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror jeg er overbevist. Det virker som om folk som bare har prøvd den er negative, men folk som har hatt den selv sier at det er en knall Amp, som trøkker som bare det og har en fantastisk Clean kanal, noe jeg er opptatt av. Jeg syns faktisk Clean kanalen på Herbert er den beste jeg har prøvd. Den høres nesten.. Magisk ut. Kan ikke beskrives. Veldig Tørr lyd. Og det er slik jeg liker det. Diezel har alltid hatt en Dyp lyd, som skaper en perfekt tone til Metal chugga-chugga som jeg liker å kalle det. Så var det problem nr.2.. CASH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.