Web Analytics
Jump to content

Dream Theater cover.

condemned
 Share

Recommended Posts

Har hatt kontakt med en kar fra et internasjonalt gitarforum over lengre tid.

Denne karen har lagt ut en rekke coverlåter som låter helt fantastisk, og jeg har lenge hatt lyst til å samarbeide med han i form av en youtube video.

James kommer fra Singapore, og spiller på budsjettutstyr. Blant annet en 1994 Fender Mexico Stratocaster, og en Vox AC15 forsterker. Han får dette til å låte meget bra, selv med et økonomisk opptaks-oppsett, og det fascinerer meg.

Vi bestemte oss for å spille inn åpningsdelen av Dream Theater - The Count of Tuscany, og han sendte meg video og lydfil tidligere i dag. Jeg hoppet direkte på innspilling, og endte opp med dette.

Det skal nevnes at jeg ikke er riktig fornøyd med mitt bidrag i denne kompilasjonen, i og med at jeg jukser med legato på deler som skulle vært plukket med plekter. Helhetslig sett, er jeg fornøyd - men jeg kunne tatt meg den lille ekstra tiden til å øvd opp rene plekterbevegelser på de kjappe partiene.

Håper på feedback :)

Kan ikke riktig forstå definisjonen din av tynn lyd på leadgitaren.

Den eneste mulige forklaringen er vel rett og slett at jeg ikke benytter neckpickup - men tynt låter det ikke på noen måte i mine ører. I såfall har jeg betalt gode 70000 spenn for tynn lyd.

Den eneste mulige forklaringen er vel rett og slett at jeg ikke benytter neckpickup - men tynt låter det ikke på noen måte i mine ører. I såfall har jeg betalt gode 70000 spenn for tynn lyd.

Invester et par lapper i en reverb så blir det enda bedre.

70 000 spenn for den lyden? Haha håper du tuller nå? Klarer å mekke mye bedre lyd ut fra gratis plugins i en DAW jo.

70 000 spenn for den lyden? Haha håper du tuller nå? Klarer å mekke mye bedre lyd ut fra gratis plugins i en DAW jo.

Jeg er ganske seriøs. Nå skal det sies at jeg ikke har peiling på mikrofonplassering eller EQ i DAW. Her er det bare plug and play, stort sett.

Riggen låter såklart anderledes i virkeligheten - men det har vel ikke du greie på, du som bare slenger sammen noe dritschmud i et gratisprogram :wub:

Edited by condemned
  • Like 1

For det første- artig at man møtes i musikk på denne måten. Tenk litt på det, det er faktisk ganske utrolig. Jeg har selv vært med på lignende opplevelser, riktignok før Internett fantes, men når man sitter i det samme rommet, og ikke kan snakke sammen, men man kan spille sammen, så blir det magisk, og det blir magisk å være musiker.

Fra det perspektivet, er vel egentlig enhver kritikk bare dumt, men likevel, det som jeg fikk litt nedtur på var noe helt annet det det andre har klagd på. Jeg er ikke noen snobb når det gjelder utstyr, men har ganske gode ører. Problemet her er at kompet er surt. Tror rett og slett at gitaren ikke er skikkelig satt opp, eller skikkelig stemt.

Ikke det at det er så viktig, hurra for et artig prosjekt!

Problemet her er at kompet er surt. Tror rett og slett at gitaren ikke er skikkelig satt opp, eller skikkelig stemt.

Sikker på at det ikke bare er effekten på gitaren? Chorus og lignende kan jo få gitaren til å høres sur ut. Jeg synes ikke det låter så surt.. Når det er sagt har du noen år på meg i gehør!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Er nok ikke så mye å hente for den der dessverre. Dette er en gitar som kostet mellom 1500 og 2000 kroner ny i butikk, så hvis du får en tusenlapp på Finn så er du heldig.
    • Jeg har hatt liggende en Ibanez i noen år nå, kanskje rundt 15/16 år. Vurderer å selge denne da jeg ikke har bruk for den mer. Men! Det jeg lurer på, hvor mye kan jeg selge den for? Noen få bruksmerker, men lite. Har ikke greie på sånn så derfor jeg spørr her. Legger ved bilder!  
    • Kjøpte meg en Morgan bass og en Dean Markley amp, har lyst å lære meg litt bass spilling. Stakkars nabo nå🙂
    • Ønsker å bytte en chrome covret (2 leder braided kabel) Gibson 490T pickup i en Gibson 498T pickup. Ikke nøye om den er covret eller ei.
    • Nei,har ikke peiling,men:Legg ved flere bilder av detaljer,og bilde av baksiden også,og oppgi dimensjonen på nøkkelen til trussrod justering (tommer/millimeter?) så kanskje noen kan hjelpe deg.Et spørsmål tilslutt,hvordan vet du at det er canadian maple?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.