Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater cover.


condemned

Anbefalte innlegg

Har hatt kontakt med en kar fra et internasjonalt gitarforum over lengre tid.

Denne karen har lagt ut en rekke coverlåter som låter helt fantastisk, og jeg har lenge hatt lyst til å samarbeide med han i form av en youtube video.

James kommer fra Singapore, og spiller på budsjettutstyr. Blant annet en 1994 Fender Mexico Stratocaster, og en Vox AC15 forsterker. Han får dette til å låte meget bra, selv med et økonomisk opptaks-oppsett, og det fascinerer meg.

Vi bestemte oss for å spille inn åpningsdelen av Dream Theater - The Count of Tuscany, og han sendte meg video og lydfil tidligere i dag. Jeg hoppet direkte på innspilling, og endte opp med dette.

Det skal nevnes at jeg ikke er riktig fornøyd med mitt bidrag i denne kompilasjonen, i og med at jeg jukser med legato på deler som skulle vært plukket med plekter. Helhetslig sett, er jeg fornøyd - men jeg kunne tatt meg den lille ekstra tiden til å øvd opp rene plekterbevegelser på de kjappe partiene.

Håper på feedback :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke riktig forstå definisjonen din av tynn lyd på leadgitaren.

Den eneste mulige forklaringen er vel rett og slett at jeg ikke benytter neckpickup - men tynt låter det ikke på noen måte i mine ører. I såfall har jeg betalt gode 70000 spenn for tynn lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke riktig forstå definisjonen din av tynn lyd på leadgitaren.

Den eneste mulige forklaringen er vel rett og slett at jeg ikke benytter neckpickup - men tynt låter det ikke på noen måte i mine ører. I såfall har jeg betalt gode 70000 spenn for tynn lyd.

Invester et par lapper i en reverb så blir det enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke riktig forstå definisjonen din av tynn lyd på leadgitaren.

Den eneste mulige forklaringen er vel rett og slett at jeg ikke benytter neckpickup - men tynt låter det ikke på noen måte i mine ører. I såfall har jeg betalt gode 70000 spenn for tynn lyd.

70 000 spenn for den lyden? Haha håper du tuller nå? Klarer å mekke mye bedre lyd ut fra gratis plugins i en DAW jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 000 spenn for den lyden? Haha håper du tuller nå? Klarer å mekke mye bedre lyd ut fra gratis plugins i en DAW jo.

Jeg er ganske seriøs. Nå skal det sies at jeg ikke har peiling på mikrofonplassering eller EQ i DAW. Her er det bare plug and play, stort sett.

Riggen låter såklart anderledes i virkeligheten - men det har vel ikke du greie på, du som bare slenger sammen noe dritschmud i et gratisprogram :wub:

Endret av condemned
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første- artig at man møtes i musikk på denne måten. Tenk litt på det, det er faktisk ganske utrolig. Jeg har selv vært med på lignende opplevelser, riktignok før Internett fantes, men når man sitter i det samme rommet, og ikke kan snakke sammen, men man kan spille sammen, så blir det magisk, og det blir magisk å være musiker.

Fra det perspektivet, er vel egentlig enhver kritikk bare dumt, men likevel, det som jeg fikk litt nedtur på var noe helt annet det det andre har klagd på. Jeg er ikke noen snobb når det gjelder utstyr, men har ganske gode ører. Problemet her er at kompet er surt. Tror rett og slett at gitaren ikke er skikkelig satt opp, eller skikkelig stemt.

Ikke det at det er så viktig, hurra for et artig prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at kompet er surt. Tror rett og slett at gitaren ikke er skikkelig satt opp, eller skikkelig stemt.

Sikker på at det ikke bare er effekten på gitaren? Chorus og lignende kan jo få gitaren til å høres sur ut. Jeg synes ikke det låter så surt.. Når det er sagt har du noen år på meg i gehør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.