Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Denne MÅ noen kjøpe!


Beia

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg skal innrømme at jeg hadde brukt denne selv, men om man vil investere i denne så bør man la denne ligge mest mulig urørt. Hadde jeg skadet denne på noe slags vis hadde jeg tatt kveld omtrent.. :) Jeg vet om 3 stk selv, denne inkl., og de STIGER i verdi.... La den ligge i 10 år, og legg den ut for salg. Treffer du en samler eller en med riktig interesse, snakker vi serious cash...

Hadde jeg hatt råd nå hadde jeg kjøpt denne og en så en vanlig Vandenberg, og så lakka den om i den "riktige" puzzle-lakken som her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er litt pussig, jeg. Det er sikkert en kurant gitar, men at det plutselig blir verdt 7K USD fordi det bare finnes 6?

Vil understreke at min hensikt ikke er å "dumme ut" trådstarter på noe vis.

Det er mange på forumet som har griselekre gitarer som det bare finnes en av, og ingen av de er verdt like mye, etter det jeg vet. Unnskyld hvis noen sitter her med gitarer de glatt får solgt for mer, og da tenker jeg på relativt nye gitarer, uten kjendissvette på, med whammy og hockeystickhode. En gitar er ikke verdt mer enn det noen er villige til å betale for den

Selv har jeg jo for eksempel en Ferden Glorocaster, med strobe, løpelyspickup og en helt fantastisk fargekombinasjon. Jeg kan ikke tenke meg at noen andre i verden har så god smak at de har laget maken. Tviler jeg får femti lapper for den, for å si det slik, selv om det finnes bare en.

Edit- det er nok mer realistisk med en femtilapp. :)

Endret av CastorFiber
Lagt til kommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk at en 80- talls Peavey skal være verdt så mye, men hva vet jeg. :) Adrian Vandenberg var en glimrende gitarist, men er han legendarisk? Neh. Peavey-gitarer kommer heller ikke til å oppnå samme status som gamle Gibsons og Fendere. Det gjenstår å se om den blir solgt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje i en posisjon hvor jeg pisser i glasshus, men må si meg enig med Castor. Selv om en av den viktigste tingen jeg lever av er å selge gitarer mellom 20k og 60k er det stort sett fordi det er noe ved materialvalget eller byggeprosessen som trekker opp kostnaden. At noe er sjeldent bør kun trekke opp kostnaden hvis det er eksepsjonelt bra. Denne gitaren kan for all del være det (og dermed verdt pengene), men kun hvis noen faktIsk kan forklare hvorfor. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange kriterier for at ting selges dyrt da... Stand, sjeldenhet, materialvalg, marked, skader,historie, farge osvosv... Det blir som med sjeldne biler... Selv vrak kan gå for "big money"...

Disse kom i 1989 så vidt jeg husker, og jeg garanterer at det kun ble laget 6 stk av disse. Gitaren er en max 80-talls gitar, low action, wide frets, mahogny kropp, ebony hals. Litt usikker på micene, men sinnsyk output er det som på alle 80-talls shredgitarer... Halsen er supertynn! Eneste bakdelen med disse, ihvertfall på de vanlige Vandenbergene, var tremolo`n. Det er flere som klaget på de første, men fra Series 2 ble dette gitarer som jeg synes holder meget bra stand, selv idag.

Tenk litt selv da; Den er sjelden og det er helt klart et marked for disse gitarene nå. Kvaliteten på disse er like høy som alt jeg har kommet over av "high-end" gitarer, og du får en gitar som helt klart skiller seg ut mtp hvordan den ser ut.

Ja, jeg syns 7k er helt i grenseland hva han kan få nå, men han sitter på en virkelig perle av en gitar og disse bare øker og øker i verdi. For 10 år siden lå disse custom-modellene ute for alt mellom 1400-2700, så i utgangspunktet så er ikke dette en blodpris. I USA er de gale etter eksklusivitet og sjeldne ting, og jeg har sett mye verre gitarer selges for mere penger enn dette. Men dette er jo en smaksak. Jeg HATER Gibson og Fender bortimot. For all del, det er gode gitarer, men de passer ikke mine hender og de er pisse kjedelige og gud og hverman har en. Alt jeg sier er; Er du ute etter noe spesielt, så se nærmere på denne. De er klart mye bedre enn kvalitetsmessig f.eks Ibanez sine i samme era, og de er sammenlignbare. Du får i hvertfall et helt spesielt instrument, det er det ingen tvil om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg du er farlig nær ved å sette fingeren rett på årsaken. Eller diagnosen ;-)

Ja, jeg mistenker det jeg og... Den går nok ikke for 7k, men en plass mellom 4-5,5k er realistisk på denne. Du får ihvertfall en super gitar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.