Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone, god gitar?


Isak

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk alle sammen! Flott med så mye respons!

Den Roland cube koster rundt 2600 kr.. Jeg synes det var litt mye når det bare er 30 watt. Men er det da slik at jeg betaler mer for effekter? Hvis jeg vil ha litt mer "trøkk" i forsterkeren. Har dere en Forsterker å anbefale da? eller bør jeg gå for roland cube 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak gå litt rundt å se ka annet du får for den prisen. Prøv ut endel forsterkere og sjekk ut forskjellige butikker (om du har mulighet) Gå for det du liker, og det du skal spille. Tror at du uansett etter en stund vil gå over til eksterne effektpedaler. De fleste gjør (fler muligheter til å få den lyden du vil, mer kontroll) Vet du får kraftige forsterkere for 5k, men kvaliteten vet eg ikkje så mye om. Som sagt du får gå rundt å prøve litt. Tips: Prøv forsterkeren din sammen med gitaren du har tenkt å kjøpe, så e du sikker på at den lyden du får ut av forsterkeren e den du får hjemme. Sitt også å fikl med forsterkeren selv, det at en som jobber i butikken (har som oftest peiling) skrur på forsterkeren, finner en fin lyd og spiller noe tøft kan ofte få deg til å føle at forsterkeren e bedre en ka den e. Så når du tester ting, vær aleine og spørr heller om hjelp om du trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epiphone_custom: En liten ting jeg la merke til. Han er ute etter en gitar til maks 5000. Om han vil ha en gitar til 5400kr er epiphone les paul custom et godt valg, men denne gitaren koster 5900kr. Hvor ligger logikken? ;) Ikke ta dette som kritikk, bare uskyldig moro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har selv hatt en Epi LP custom i halvannet år nå, sannsynligvis identisk med den modellen noen av dere andre nevner til ca. 5-6 tusen kroner. Jeg har spilt gitar i en del år, men regner meg vel fremdeles for å være, tja, på slutten av nybegynnerstadiet, kan man kanskje si.

Jeg har testa en del gitarer, deriblant et par fullblods Gibson LP'er, og la det ikke være tvil, det ER forskjell. Men på den annen side påstår jeg bastant at den forskjellen er langt fra så stor som prisforskjellen tilsier. Her får man mye gitar for pengene! Gruppa Oasis brukte vel utelukkende Epi LP på første albumet sitt, etter hva jeg har hørt. Det er en helt grei gitar, som duger til å spille de aller fleste typer musikk.

For oss som ikke er profesjonelle musikere vil jeg faktisk si at en Epiphone er et meget godt kjøp. For å gardere ryggen mot petrucci/vai/whatever-wannabes som bare vil spille fort eller hardt, må jeg vel dog presisere at en LP, enten det er en Gibson eller en Epiphone, aldri var ment å være "weapon of choice" for de som vil spille speed-metal... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.