Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone, god gitar?


Isak

Anbefalte innlegg

Ok Bungle, det eneste du finner av dean i Norge er stygge, ekle, søpple-flying-V gitarer til 3k

virker virkelig som om du har sjekket ja !!

1. mulig at de du har sett er de billigste Dean gitarene !

2. husker tydelig at jeg har svart deg på det før, Mario har endel Dean inne, hvis du tar deg brydderiet med å sjekke ! Emnordic har importen og hele linjen av Dean gitarer skulle være tilgjengelig der !

3. jeg kjøper uansett ikke Dean i Norge !

4. no hard feelings, helt greit at du ikke syns de er fine og at du har testet 1 Dean gitar som du ikke likte......men hvis jeg ikke liker en Fender eller hvilken som helst annen gitar...tja til og med Loader .... jeg kaller det ikke ekle eller søpple gitarer... du burde holde deg for god for det Gnome !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel bungle, jeg må unskuylde hvis det ble sett på som noen form for direkte kritikk. Det jeg mente var at det inntryket jeg som "Joe Public" har fått av Deangitarene ikke er så bra. Og det er akkurat de gitarene som man ser i butikken. Hvis man ikke har litt erfaring med å kjøpe gitarer/fått en god del tips spør man ikke de i butikken noe særlig ut som gitarmerket. Derfor sier jeg helt andre merker enn dean når jeg anbefaler nybegynnergitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er ytringsfrihet ment til å eksistere i et samfunn, ikke innen en bestemt 'utgivelse' (i dette tilfelle forumet). Du har helt rett, på dette forumet er det ikke lov å spytte ut anklager og annet vås i øst og vest uten å begrunne det. Om du synes det er for ille kan du gjerne klage på det, send det i mail eller PM til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det han karen har anbefalt er helt greit....jeg var gankse heldig da jeg begynte fordi pappa hadde en ibanez strat. kopi.....det er først før sommerferien jeg har fått meg en bedre gitar...

men hvilken type gitar kunne du liksom tenke deg: les paul type, stratocaster type eller litt mer ibanez, jackson?

DX10DFS_Dinky_Firestorm_md.jpg

         /

         ||

jackson ibanez type

Altså, jeg er nybegynner. Har ikke så mye greie på gitar-meker. Det jeg prøver å spille er metallica, red hot chili-peppers osv... Det var utifra musikksmaken min han valgt ut den. Han sa det var god lyd, og fet lyd i den. Han sa det var humbucker metallica, red hot brukte. Utifra det jeg har sagt nå, har dere noen andre tips?

-Isak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gitarmerker ha billig modeller av orginalene sånn at vanlig dødelige musikere uten mye peng skal ha råd til gitar. Ephipone e Gibson sitt svar på "billig versjon" av orginalen. Men det vil ikkje si at Ephipone e dårlige gitarer. Har prøvd mange Ephipone Les Paul gitarer og har generelt likt selve gitaren og lyden. Du kan jo be om å få prøve en Ephipone opp mot en Gibson i butikken. Om du ikkje har spilt så lenge så e det ikkje sikkert du hører forskjell engang. Prisen på en Gibson Les Paul ligger vel rett over 20k, mens Les Paulen ligger på en 4-5k. Om du liker lyden på Ephiponen så vil eg anbefale at du kjøper. Roland Cube, e det den lille tingen med innebygde effekter? Om det e den forsterkeren eg tror det e, så e den helt grei til å begynne med, men om du har planer om å spille ute/ i band så bør du kanskje vurderer en større forsterker. Men til hjemmebruk e den helt grei. Har som sagt noen innebygde effekter, litt gøyt å leke med, og du slipper å kjøpe pedaler med det første (om du bare skal bruke til hjemmebruk). Mulig noen av tipsene her e nevnt før i tråden, men skader vel ikkje å nevne en gang til ;). Håper noe av dette hjalp. På forrhånd lykke til med ny gitar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen er det ikke så alt for mye annet du kan få, men Cube forsterkeren sammen med en eller annen halvsaklig gitar med minst en humbucker burde bli bra det. Personlig har jeg ikke noe særlig til overs for Morgan gitarer (de jeg har prøvd i alle fall), så jeg ville vel ikke kjøpt det, men det betyr absolutt ikke at alt de lager er noe skvip. Har ikke prøvd Epiphone les paul special, men om du synes den virker grei er den nok det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gitarmerker ha billig modeller av orginalene sånn at vanlig dødelige musikere uten mye peng skal ha råd til gitar. Ephipone e Gibson sitt svar på "billig versjon" av orginalen. Men det vil ikkje si at Ephipone e dårlige gitarer. Har prøvd mange Ephipone Les Paul gitarer og har generelt likt selve gitaren og lyden. Du kan jo be om å få prøve en......blablablabl....

thats right.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.