Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

elektrisk gitar jakt...


razaec

Anbefalte innlegg

Håper alle skal være snill og grei med meg her.... har prøvd search engine men hjalp ikke...

Jeg er på jakt etter elektrisk gitarer.. men jeg har ikke erfaring for elektrisk gitarer. jeg har spilt mest acoustic siden jeg var 12.. jeg nærmer 30 nå... :)

akkurat nå har jeg disse gitarene på min liste

ltd ec 1000

schecter c1 hellraiser special

gibson les paul studio - har prøvd denne og likte action på den, veldig lett å spille for meg - (har lange og tynne fingrene)

prs se torero

schecter atx c1 blackjack

fender american standard strat - har prøvd på musikk magasinet og likte lyden..

gibson sg - likte ikke denne gitaren.. ikke for meg..:)

vil gjerne en av disse gitarer som tilpasser for musikk fra rage against the machine og acDc.. tenker ikke å spille live.. bare hjemmet.. :)

eller, hvis det er noen som kan anbefale meg gitarer som ikke er i liste, så vil jeg gjerne høre fra dere..

tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du er inne i en ganske stor suppe, for å si det mildt.

Personlig har det nå gått med et tiår for å finne ut at en strat-type gitar er det rette for meg.

Jeg vil anbefale deg en stratocaster, med humbucker i bridge.

En strat vil alltid være en god "allrounder" som skal klare det meste.

Med en HB i bridge får du også trøkket du gjerne søker i Rage Against og ACDC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er å prøve de du har lyst på. Velg ut den du synes er best å spille på og kjøp den. Om nødvendig sleng inn maks ett par laken ekstra på noen nye pickuper, evt ny elektronikk hvis de som sitter i ikke er helt greie.

Er det jeg gjør på de fleste av mine Gitarer, bryr meg mye mer om hvordan de er å spille på enn hvordan de høres ut med stock pickups. Lyden er rimelig lett å forandre, halsen derimot er ikke så lett å gjøre noe drastiskt med om den ikke føles helt optimal.

For pickuper har du ganske mange forskjellige valg. De mest kjente "after-market" pickupene får du fra f.eks. EMG, Seymour Duncan eller min favoritt Bare Knuckle Pickups.

Guitarfetish har også noen pickuper for en veldig billig penge som mange sier er fryktelig gode, har dessverre ikke prøvd dem enda.

Den Les Paul studioen du nevnte, hvis du synes den er herlig å spille på, kjøp den. Om du skulle lure på hvilke pickuper du vil ha, gjør litt research på de forskjellige merkene og modellene, sjekk ut litt på youtube og tilsutt gå på forumet til de respektive merkene og spør om hvilke pickuper du burde velge for den typen musikk du vil spille på den gitaren. Hvis svarene du får stemmer med de som interreserte deg i klippene du hørte på. Klin til! Personlig ville ha tatt en kikk på Bareknuckle Pickups, de har noen knakanes gode pickuper for skarve 2 laken settet (etter mva). Og folka på forumet der er generelt veldig hjelpsomme. Eller du kan sende en email til han som lager dem å spørre direkte.

Det å bytte en pickup er ingen vanskelig sak, skru opp, lodd ut gammelt, lodd inn nytt og skru igjen. Vips du er ferdig. Er selfvølgelig noen mål som må være riktige, men heller ingen vanskelig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Paul er jo fett :) . Litt off topic, men det ofte folk glemmer meg selv inkludert er at når en tenker ac-dc så kommer fort sg'en til Angus i minne. Men Gretchen til Malcolm er jo vel så viktig. Det er jo den lyden diss to gitarene sammen lager som er AC-DC gitar sounden. En Les Paul med TV jones Powertron Pickups hadde hvert fett å prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått for en EC-1000.

Skal du spille AC/DC på ATX, så bør man bytte ut pickupsa. Blackouts har helt sykt latterlig output og låter altfor moderne. Ellers er det en helt konge gitar.

Lydmessig og spillemessig så foretrekker jeg ATXn fremfor de aller fleste gitarer på listen din som kan sammenlignes med den i stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svarene.. har bestilt amp for nå.. men skal vente til jul for gitaren. :) haster ikke.. men tror at jeg skal ha les paul studio.. håper å få en gitar uten problem.. lest mye om gibsons kvalitets problem.. tenker å bestille på nett. det er så stooooooor pris forskjell på forhandlere her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse Plek'd dager så burde du nok få en grei en fra nett. Om du ikke skal værra fornøyd kan du også bare sende den tilbake og få en ny, men. Som regel har ikke gitarer bestilt fra nett en optimal setup når du får den i posten, gitarer prøvd i butikk har som regel en ganske grei setup. Så det er mulig du vil merke litt forskjell, hvis ikke du kan gjøre setupen selv anbefaler jeg deg egentlig å kjøpe i butikk og få dem som jobber der å gjøre en rask setup for deg om nødvendig, det burde ikke koste noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.