Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar på vei!


franklinMT

Anbefalte innlegg

I følge diverse anmeldelser jeg har lest er disse gitarene "en meget verdig oppfølger til Wolfgang/EVH`en".

Disse modellene er bygd i customshopen til Peavey som visst nok skal være lagt ned nå.. (?)

Er også en meget allsidig gitar med 12 forskjellige pickup kombinasjoner siden man kan splitte hver enkelt humbucker.

Fikk også en meget god deal på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP Special fra en kar i UK? Tror det er denne jeg så på i sommer. Han hadde flere liggende på ebay akkurat da og enda et par han vurderte å selge. Pickupene her er en videreutvikling av de på Wolfgang-modellen. De har litt lavere output, men ikke så mye at det gjør noe. Coilsplit som den har i tillegg utvider bruksområdet betydelig sammenliknet med en Wolfgang. Det eneste jeg ikke er så begeistret for er låsemekanismen for brua. Den fungerer greit nok, men jeg ville nok installere en tremol-no for å gjøre skifte mellom flytende og låst bru enda raskere om jeg skulle ha denne som eneste gitar på en gig. Dette var den siste modellen som kom fra Peavey's USA Custom-shop før den ble nedlagt, og må ikke forveksles med de billige variantene produsert i Malaysia.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en HP Special selv eller har du prøvd disse gitarene mtp det du sier om "Lok Block`en"?

Har prøvd en HP-Special i Norge. Synes det er en flott gitar, og noe av det beste Peavey noen gang har laget. I juni var jeg nær ved å slå til på akkurat den du har kjøpt, men fikk ett supertilbud på en ny Tom Anderson Short-drop-top som jeg ikke klarte si nei til ;-)

Lok-Block'en på den jeg testet krevde skrutrekker for å festes skikkelig. Dessuten låser den bare for dive-only slik at man fremdeles har problemer med compound bends om man ikke strammer fjærene og stemmer opp på nytt etter låsing. En tremol-no tilbyr alle muligheter (flytende/dive-only/locked) og håndteres uten bruk av verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lok Blocken på denne årgangen (og muligens de siste som kom ut av customshopen) låser/løsner man med en av umbrakonølkene som følger med.

Mistenker at den er lagd for kun diving hvis man får lyst å sette på en D tuna..

Tror nok uansett at jeg kommer til å fjerne den helt siden jeg foretrekker full floating tremolo foran alt annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.