Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MÅ man bytte trafo på amerikanske amper?


JonnyPonny

Anbefalte innlegg

Jeg er [sensurert] på elektrisitet, men jeg må likevel vite dette. MÅ man bytte trafo på amper fra USA? Jeg tenker på å handle en billig poweramp via Ebay så 110V duger ikke her. Kan man ikke kjøpe et eller annet fra Clas Ohlson eller noe...? Uten tap av signal og tone vel og merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle gå an å finne ut om trafoen på ampen kan svitshes.

En omformer skader ikke lyden om den er godt nok dimensjonert. Clas-ohlson har en 300VA omformer til 1100kr. Vet ikke om den er stor nok siden jeg ikke vet noe om den forsterkeren du har tenkt til å kjøpe. Mulig at de også selger sånne på www.elfa.se/no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke å annbefale å bare bruke en converter. Triaxisen min ble svidd te HELV*** etter et par mnd. De sa hos Mesa at dette var ikke å anbefale fordi en converter (standard type) endrer kun Voltstyrken. Det var noe andre greier den ikke klarte å omdanne. Så de sa at det mest fornuftige var å bytte selve strømforsyningen i ampen. Det fantes vistnok noen omformere som var ganske bra, men de var også sinnsykt dyre. Dyrere en å få bygd om orginalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De noen andre greiene ville jeg tro var veklseraten, altså antall Hz i veggspenningen, som er 50 her og 60 i statene.

Ellers er det somoftest dyrere å kjøpe en støyfri omformer enn å kjøpe en replacement trafo til selve ampen. Dette gjelder bla. Triaxis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De noen andre greiene ville jeg tro var veklseraten, altså antall Hz i veggspenningen, som er 50 her og 60 i statene.

Ellers er det somoftest dyrere å kjøpe en støyfri omformer enn å kjøpe en replacement trafo til selve ampen. Dette gjelder bla. Triaxis.

Akkurat det var det de sa ja:) Har sletta den mailen så jeg huska ikke nøyaktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp heller en forterker som du kan velge spenning på, om du skal kjøpe i utlandet. Selv om du vil spare noen kroner på å kjøpe den billige forsterkeren du snakker om, vil det påbeløpe seg ekstra ksotnader i form av ombygging eller evt. en 230->110V trafo.

Min rocktron velocity 300 poweramp har en slik velger. Disse er ikke så altfor dyre på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.