Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telrad Forsterker


Chebu

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en gammel Telrad-forsterker jeg spilte masse på i ungdomstiden. Den har en god klang og jeg har i det siste nesten ikke brukt den. Derfor er det best å la noen andre bruke den. Vet noen hva jeg burde selge denne for?

Modell: TUH-100T

130W

30*22*11 Inches i størrelse

2 stk elementer med tektst: 33F-WKA, 8 ohm 4/79, Made in Norway (http://www.seas.no/i...-wka_and_dd.pdf)

mvh

Tore

post-12206-0-03061100-1348397771_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig, og jeg skriver ikke dette for å være stygg:

Men jeg tror ikke denne er mange kroner verd.

For meg ser det ut som dette er en forsterker, av typen transistor, laget seint på 1970-tallet.

Transistor-amper fra den tiden låter sjelden bra, selv om jeg liker og har sans for at ting er produsert i Norge.

Denne er laget i Barliveien 14 Oslo, i kjelleren på en bolig. Slik sett er det kuriøst ;)

Eieren og konstruktøren het Birger Sparbo. Jeg har hatt den ære av å snakke med han på telefon ved flere anledninger, men dessverre har jeg aldri fått gleden av å treffen han. Uansett har han vært med på å skape et godt stykke norsk musikkhistorie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte selv at dette er en transistoramp. Hadde det vært en enda eldre forsterker med rør hadde den nok vært verdt en liten slant, og hatt enda mer bruksverdi.

Du må nesten ta ei vurdering om det er verdt å ta vare på eller ikke. Har et par eldre transistorforsterkere selv, og de er grei nok til feks å kjøre en gitar i stereo osv.

Fant en annen tråd om en eldre telrad:

http://forum.gitarnorge.no/topic/44691-norsk-telrad-forsterker-fra-1951/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.