Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Klirr


olkbe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Alhambra 4P akustisk med nylonstrenger og har problemer med klirr på de tre laveste(E-A-D) strengene.Åpne strenger klirrer ikke.Var i butikken med gitaren og de sa at gitaren var i orden, men de sa intet om båndene på gitaren.

En test beskriver dette:

Trykker ned lys E-streng i første bånd.

Slår an strengen og letter så presset på strengen ørlite grann mens tonen klinger.

Tonen dempes som forventet.

Trykker ned lav E-streng i første bånd.

Slår an strengen og letter så presset på strengen ørlite grann mens tonen klinger.

Nå klirrer det i vilden sky.

Klirret er verst på lav E. Så reduseres det noe for hver streng oppover(i tonehøyde).

Når en ser bort fra at dette kanskje ikke er et problem for en erfaren gitarist, skal en gitar rent teknisk fungere

slik?

Skal ikke de laveste strengene også dempes i dette tilfelle?

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om denne metoden for å dempe tonen,så jeg testet det på mine to gitarer;en akustisk stålstrenger og en elgitar.Og det klirret akkurat som du beskriver.Så det er lite trolig at det er gitaren din det er noe feil med.Det høres ut som strengen klirrer mot det båndet du har trykket ned/lettet presset på.

Mange takk for at du testet dette og ga tilbakemelding. Da peker det hele i retning av at jeg må legge meg mer i trening. Det er ihvertfall fint at jeg kan eliminere gitaren som sannsynlig feilkilde.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.