Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Gitar med sjel, og litt annet etterhvert

mwltsg

Anbefalte innlegg

Denne eg kjøpte eg for et par uker siden, fra ein i New York(1500$). Ein Gibson Sg Special 1969. Er ikje i orginal stand,og trenge å skifta båndå. Dimarzio pickuppene så står i er fra tidlig 70 tall, er ganske "hotte"men feedbacken kommer plagsomt lett. Vurdere å finne ny plekterplate -sette i p-90 som var det som stod i gitaren orginalt eller bruke BB1-2 så eg har liggande. Vil og finne witch hat knobs til tone og volume. Gitaren er superlett, halsen mega slim. Og den resonnere veldig bra. Denne gitaren vil bli ein favoritt når eg har fått ann i den stand den fortjener. For meg er det superkult å ha ein 60 talls fjøl. Skifta foresten stemmeskruenne, hadde någen liggande. Di va godt brukte kan man si, det var rett og slett komisk så slitte di var. Dette er ein gitar så er meget mye spilt og eg like å tenka at den er brukt på klubber og konserten rundt omkring i New York.

sg1969002.jpg

Gibson Sg CS Angus Young Aged and Signed nr 20 av 50

002-3.jpg

Noen amper

0033.jpg

IMG_0089.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fet gitar. I og med at pickupene ikke er originale uansett, er det jo ikke noe problem å bytte de ut. Men voksing kan jo være verdt et forsøk. Jeg ville deg hatt cover på pickupene til den gitaren. Til nød svarte åpne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fet gitar. I og med at pickupene ikke er originale uansett, er det jo ikke noe problem å bytte de ut. Men voksing kan jo være verdt et forsøk. Jeg ville deg hatt cover på pickupene til den gitaren. Til nød svarte åpne.

Takker og helt enig i dine betrakninger, vurdere svarte p-90 også. Var det som stod i orginalt
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut some et par gamle Dimarzio Super Distortion, fantastiske pickuper, men er nok ikke vokset, men det er jo en smal sak å fikse. :)

Låte kult di, men hyle så ein stukken gris når gitarvolume er på 8-10. Så får gi den voksingen en sjanse, ER jo litt kult med 70 talls pickupper i 60 talls gitar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke at Super Distortion pickupene er så bra som veldig mange synes å mene, men det er jo veldig smak og behag, selvfølgelig. Fordelen er jo da at du faktisk kan få en del for de hvis du bestemmer deg for at du ikke greier å leve med de, og dermed langt på vei finansiere et sett andre pickuper. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 9 months later...
  • 4 months later...

ååååh fyfaen! Takk For at du bumbet denne tråden captain sexy! Den Specialen må være det fineste jeg har sett... Jeg håper virkelig ikke at han hørte på audun... :D

Klødde i fingrenne etter som det var modifisert fra før av, dette blei resultatet

080_zps1f6a9369.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.