Web Analytics
Jump to content

Lego/resirkulering

Recommended Posts

Kona ute, ungene i seng. Rastløs. Raskt søk i skuffer og skap på "lekerommet", 3 timer etter; The Cohibacaster.

bilde16.jpg

Halsen er en gammel, japansk Contemporary tele, hellakkert sort, som jeg liker godt og som jeg har

tenkt på lenge at fortjente bedre skjebne enn den der stygge burgunder kroppen med to humbuckere

og System 1 trem. Kroppen lå og slang på gulvet under en gammel platespiller og ble fjernet fra et annet selvbygg for noen år siden etter at jeg slo inn potmeteret og fikk en stygg brist i treverket. Bristen er der ennå men klarte å klemme den inn og lime den. Ser ikke så ille ut som det kan høres ut. Kroppen er forøvrig or. Stolen er Wilkinson med kompenserte sadler. Akkurat nå er den toploada siden jeg ikke fant string ferrules. Heldigvis har den muligheter for begge deler.

Plekterbrettet har jeg kutta til selv og pickupen er en Artec ett eller annet. Skal ha inn neo bedre etterhvert men dette var den eneste tele bridge-pickup jeg hadde liggende. Spillbar rakker. Vel anvendte timer og godt fornøyd med resirkuleringsarbeidet.

Edited by germaniumkid

Haha, konge :D Skal bygge meg en Cabronita i løpet av året, den blir litt mer A4 enn dette da. Fiks lydklipp når du får inn en skikkelig pickup? :D

Jeg har ikke opptaksutstyr som rettferdiggjør gitarlyd (Line6 toneport, alt høres likt ut :) ). Artecen er ikke ille men jeg er ikke i humbuckermodus for tiden. Får nok sende Pete Ostlund en mail.

Kult!

Og så på tre timer, da. :)

Det er et par faktorer som spiller inn her:

-Halsen var demontert en annen gitar, altså stemmeskruer, nut og strengetre var på.

-Halslomme passet perfekt ergo ingen tidkrevende finjustering.

-Enkel elektronikk, 1 mikk, 1 volumkontroll, 1 jack.

-Lite deler/enkelt design.

Smell opp et bilde av hele skapningen da?

Mener å ha sett et bygg fra deg med den kroppen der før? Lagde ikke du en broadcaster-aktig sak for noen år siden? (Mener å huske en tråd fra vintagegitar-forumet).

Stemmer det. Skriver noe om det i første posten. Skal se om jeg får tatt noen bilder i ettermiddag.